زمان مطالعه: 4 دقیقه

سرقت با لباس پلیس / سارقان را شناسایی کنید

پلیس آگاهی استان با انتشار تصاویراعضای باند ۸ نفره سارقان ماموران نما که در استان های مختلف اقدام به اخاذی از راننده ها می کردند، از شهروندان درخواست کرد برای شناسایی متهمان به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.
16 آذر 1399
شناسه : 70147
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/70147
1094+
بالا
پلیس آگاهی استان با انتشار تصاویراعضای باند ۸ نفره سارقان ماموران نما که در استان های مختلف اقدام به اخاذی از راننده ها می کردند، از شهروندان درخواست کرد برای شناسایی متهمان به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.

حادثه 24 - پلیس آگاهی استان با انتشار تصاویراعضای باند ۸ نفره سارقان ماموران نما که در استان های مختلف اقدام به اخاذی از راننده ها می کردند، از شهروندان درخواست کرد برای شناسایی متهمان به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت به شیوه اخاذی تحت عنوان مامور از سوی سرنشینان خودروهای مختلف از جمله زانتیا، سمند و پژو ۴۰۵ در سطح شهرستان کرج، بررسی موضوع در دستور کار تیم ویژه ای از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: در تحقیقات اولیه کارآگاهان محرز شد که سارقان پس از متوقف کردن خودروهای مال باختگان، خود را مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده و به بهانه خرید و فروش مواد پس از بازرسی بدنی، کارت شناسایی و عابر بانک و رمز افراد را گرفته و بلافاصله متواری می شدند .

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: سارقان بلافاصله موجودی کارت های بانکی مال باختگان را خالی کرده و مبالغ را صرف خرید کالا و طلا  می کردند.

سرهنگ نادربیگی گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات شبانه روزی در نهایت ۸ نفر از اعضای باند سارقان مامورنما را که دارای سابقه سرقت در استان های مختلف بوده و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی استان های تهران و قزوین بودند را در چند عملیات جداگانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن ها تعداد زیادی کارت بانکی و مقادیری طلا کشف کردند .

وی اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند اما در مواجهه با اسناد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف کرده و اذعان داشتند که با استفاده از خودروهای سواری مختلف جلوی خودروهای عبوری را گرفته و در پوشش مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر به بهانه فروش مواد مخدر، کارت بانکی و مدارک شناسایی مال باختگان را دریافت و به سرعت از محل متواری می شدند .

سرهنگ نادربیگی با بیان این که متهمان به ۳۰ فقره سرقت در استان های البرز، قزوین و تهران اعتراف کردند، افزود: ارزش اموال مسروقه ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: با توجه به احتمال سرقت اعضای این باند از افراد متعدد، دادستان عمومی و انقلاب کرج، دستور چاپ تصاویر بدون پوشش این ۸ نفر را در رسانه های جمعی صادر کرده است، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این افراد مورد سرقت قرار گرفته اند درخواست می شود تا برای پیگیری شکایت خود به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج، بلوار تعاون مراجعه کنند

ارسال نظر