زمان مطالعه: 4 دقیقه

4 ترور و انفجار مهمی که جمعه اتفاق افتاد

در 11 ماه گذشته 4 ترور و انفجار مهم علیه منافع کشورمان اتفاق افتاد که همگی در روز جمعه رخ داده و شواهد به دست آمده از دخالت سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) در تعدادی از این حوادث حکایت دارد. از ترور سردار سلیمانی تا ترور شهید محسن فخری زاده. اما این حوادث چگونه رخ داد؟
08 آذر 1399
شناسه : 69782
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/69782
1425+
بالا
در 11 ماه گذشته 4 ترور و انفجار مهم علیه منافع کشورمان اتفاق افتاد که همگی در روز جمعه رخ داده و شواهد به دست آمده از دخالت سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) در تعدادی از این حوادث حکایت دارد. از ترور سردار سلیمانی تا ترور شهید محسن فخری زاده. اما این حوادث چگونه رخ داد؟

حادثه 24 - در 11 ماه گذشته 4 ترور و انفجار مهم علیه منافع کشورمان اتفاق افتاد که همگی در روز جمعه رخ داده و شواهد به دست آمده از دخالت سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) در تعدادی از این حوادث حکایت دارد. از ترور سردار سلیمانی تا ترور شهید محسن فخری زاده. اما این حوادث چگونه رخ داد؟

جمعه 13 دی ماه 1398، ترور سردار سلیمانی

اولین حادثه مهمی که در جمعه اتفاق افتاد ترور سردار قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد بود. این حادثه تلخ جمعه 13 دی ماه 1398 اتفاق افتاد و در جریان آن سردار سلیمانی، ابومهندس المهدی و چند نفر دیگر از همراهان شان هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد ب با شلیک موشک از پهبادهای آمریکایی به شهادت رسیدند.

جمعه 6 تیر 1399 انفجار در پارچین

یکی دیگر از حوادثی که جمعه اتفاق افتاد انفجار در منطقه پارچین بود. این حادثه 6 تیرماه سال 1399 اتفاق افتاد و صدا و نور حاصل از انفجاری مهیب از این منطقه مورد توجه مردم قرار گرفت و از نقاط مختلف تهران دیده شد. این صدا در پردیس، بومهن و مناطق اطراف به وضوح شنیده شد. پارچین به دلیل وجود برخی تاسیسات نظامی مورد توجه قرار دارد. سخنگوی وزارت دفاع درباره این حادثه گفت: یک مخزن گاز در منطقۀ عمومی پارچین دچار انفجار ‌شد که بلافاصله آتش حاصل از این انفجار توسط آتش‌نشانی مهار شد و این حادثه تلفاتی نداشت.

جمعه 17 مرداد ماه سال 1399 ترور پدر و دختری در پاسداران

یکی از مرموز ترین حوادثی که در ماههای اخیر آن هم در تهران رخ داد به ماجرای قتل پدر و دختری در منطقه پاسداران برمی گردد. این جنایت شامگاه جمعه 17 مرداد ماه امسال در خیابان پاسداران اتفاق افتاد. این جنایت در خیابان بوستان یکم پاسداران، در نزدیکی منزل شهید ابومهندس المهدی اتفاق افتاد و موتورسواری ناشناس به سوی این پدر و دختر عرب تبار که سوار بر خودروی ال 90 سفید رنگی بودند 5 گلوله شلیک کرد وگریخت. هرچند اعلام شد که این قربانیان حبیب و مریم داوود و از اتباع لبنان هستند اما در هفته های اخیر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که قربانیان خیابان پاسداران عبدالله محمد عبدالله ملقب به ابو محمد المصری مرد شماره دو القاعده و دخترش بودند که از سوی نیروهای اطلاعاتی اسرائیل و به نیابت از آمریکا ترور شدند. المصری از مظنونان اصلی بمب‌گذاری‌های سفارت آمریکا در کنیا و تانزانیا بود و پلیس فدرال آمریکا برای دریافت اطلاعات از او ۱۰ میلیون دلار جایزه گذاشته بود. با این وجود سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به گزارش نیویورک تایمز هرگونه حضور اعضای القاعده در ایران را تکذیب کرد.

جمعه 7 آذر 1399شهید محسن فخری زاده

اما تازه ترین حادثه تروریستی که در روز جمعه رخ داد، ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای کشورمان است. او که همراه با خانواده اش سوار برخودروی نیسان تیانا بود، هنگام عبور از میدان خلیج فارس آبسرد دماوند ترور شد. در این حمله تروریستی، ابتدا یک دستگاه خودروی نیسان وانت آبی رنگ هنگام عبور دانشمند هسته‌ای منفجر شد و در ادامه تروریست ها شروع بع تیراندازی به سوی خودروی فخری زاده کردند و در پی آن یکی از محافظان وی هدف اصابت 4 گلوله قرار گرفت و فخری زاده نیز به دلیل اصابت گلوله و صدمات ناشی از انفجار اولیه به شهادت رسید.

ارسال نظر