زمان مطالعه: 3 دقیقه

محاکمه مشاور روحانی در دادگاه کیفری / آشنا مجرم شناخته شد

مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه از مجرم شناخته شدن از «حسام‌الدین آشنا» مشاور رییس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک در دادگاه جرایم سیاسی خبر داد.
02 آذر 1399
شناسه : 69565
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/69565
408+
بالا
مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه از مجرم شناخته شدن از «حسام‌الدین آشنا» مشاور رییس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک در دادگاه جرایم سیاسی خبر داد.

حادثه 24 - مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه از مجرم شناخته شدن از «حسام‌الدین آشنا» مشاور رییس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک در دادگاه جرایم سیاسی خبر داد.

حسام الدین آشنا روز گذشته در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: «دادگاه رسیدگی به اتهامی سیاسی برای انتشار دو توییت برگزار میشود؛ یکی درباره هواپیمای اوکراینی: «این جماعت عجیبند!» و دیگری درباره پرونده طبری: «لطفا مراقب ... باشید» اتهام: نشر اکاذیب/ چرا تعجب کرده است؟ چرا نظر داده است؟ چرا درخواست کرده است؟ چرا هشدار داده است؟»

هیات منصفه دادگاه جرایم سیاسی: حسام الدین آشنا مجرم است

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به پرونده حسام الدین آشنا -مشاور رییس جمهور- در دادگاه کیفری یک تهران خبر داد.

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به یک پرونده جرم سیاسی در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد و گفت: در تاریخ دوم آذرماه ۹۹، پرونده جرم سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیات قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد.

احمد مومنی راد اظهار کرد: در این جلسه از دادگاه، پس از قرائت قرآن ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد.

وی اظهار کرد: پس از تفهیم اتهام، حسام الدین آشنا به عنوان متهم جرم سیاسی بابت دو مورد اتهام نشر اکاذیب با شکایت معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و همچنین شکایت سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، دفاعیات خود را شرح داد.

مومنی راد اظهار کرد: هیات منصفه رسیدگی به جرایم سیاسی پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل وی، به اتفاق آراء حسام الدین آشنا را در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت و همچنین با اکثریت آراء وی را مستحق تخفیف دانست.

پیشتر نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری نیز در دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی، به اتهام نشر اکاذیب، با نظر هیات منصفه مجرم و مستحق تخفیف دانست.

علیرضا زاکانی نیز به عنوان متهم به ارتکاب جرم سیاسی بابت مصاحبه در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ شبکه ۵ سیمای جمهوری اسلامی با شکایت وزارت اطلاعات مبنی بر نشر اکاذیب در دادگاه حضور یافت که هیات منصفه او را مجرم نشناخت.

ارسال نظر