زمان مطالعه: 3 دقیقه

مرگ مشکوک 3 بیمار کرونایی در یکی از بیمارستان های معروف / باز هم قصور پزشکی در میان است؟

با مرگ 3بیمار کرونایی در یک ساعت و یک بخش و شکایت خانواده‌های آنها از مسئولان بیمارستان، تیمی از کارشناسان با دستور بازپرس جنایی ماموریت یافتند با بررسی‌های تخصصی علت مرگ این بیماران را مشخص کنند.
25 آبان 1399
شناسه : 59298
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/59298
575+
بالا
با مرگ 3بیمار کرونایی در یک ساعت و یک بخش و شکایت خانواده‌های آنها از مسئولان بیمارستان، تیمی از کارشناسان با دستور بازپرس جنایی ماموریت یافتند با بررسی‌های تخصصی علت مرگ این بیماران را مشخص کنند.

حادثه 24 - با مرگ 3بیمار کرونایی در یک ساعت و یک بخش و شکایت خانواده‌های آنها از مسئولان بیمارستان، تیمی از کارشناسان با دستور بازپرس جنایی ماموریت یافتند با بررسی‌های تخصصی علت مرگ این بیماران را مشخص کنند.

چند روز پیش 3بیمار کرونایی که در بیمارستانی در تهران بستری بودند در یک ساعت مشخص جانشان را از دست دادند. هر 3بیمار مرد بودند که 38، 49و 55سال سن داشتند. به‌دنبال این حادثه خانواده یکی از بیماران راهی دادسرای جنایی تهران شد و از مسئولان بیمارستان به‌خاطر مرگ پسرشان شکایت کردند.

پدر بیمار فوت شده گفت: پسرمان 5روزی می‌شد که به‌دلیل کرونا در بیمارستان بستری بود، اما حالش رو به بهبودی بود و مشکل خاصی نداشت، به‌طوری که مسئولان بیمارستان به ما گفتند تا یکی، دو روز دیگر پسرمان از بیمارستان مرخص خواهد شد. اما روز حادثه ناباورانه خبر فوتش را به ما دادند که شوکه شدیم. ما به بیمارستان رفته بودیم که پسرمان را مرخص کنیم، اما به ما گفتند فوت شده و جسدش در سردخانه است. باورمان نمی‌شد، پسرم تا روز قبل هیچ مشکلی نداشت. درست است که دستگاه اکسیژن به او وصل بود اما پزشکان می‌گفتند شرایطش خوب است.

وی ادامه داد: من وهمسرم از مسئولان بیمارستان شکایت داریم و احتمال می‌دهیم دستگاه اکسیژنی که به پسرم وصل بوده یا براثر اهمال قطع شده یا خراب بوده است. چرا که پس از پرس و جو متوجه شدیم در همان ساعتی که پسرم فوت شده دو بیمار کرونایی دیگر هم جانشان را از دست داده‌اند. این نمی‌تواند تصادفی باشد و مرگ 3بیمار کرونایی در یک ساعت مشخص ممکن است بر اثر قصور رخ داده باشد.

تحقیقات کارشناسی

با این شکایت، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و قاضی مصطفی واحدی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران دستور تحقیقات را صادر کرد. همزمان با شروع تحقیقات خانواده دو بیمار دیگر که درست در همان روز و همان ساعت فوت شده بودند راهی دادسرا شدند و از مسئولان بیمارستان شکایت کردند. آنها نیز مدعی بودند که دستگاه اکسیژن خراب بوده است. یکی از این بیماران 10روز و دیگری 7روزی می‌شد که در بیمارستان بستری شده بود و به‌گفته خانواده‌هایشان قرار بود که به‌زودی مرخص شوند اما ناگهان خبر فوتشان را دادند. به این ترتیب تعداد شاکیان در پرونده به 3نفر رسید و آنطور که بررسی‌ها نشان می‌دهد هر 3بیمار فوت شده در یک بخش بیمارستان و در یک اتاق بستری بودند.

در این شرایط با دستور بازپرس جنایی تهران، تیم 3نفره کارشناسی که شامل تیم پزشکی و تیم مهندسی پزشکی هستند تشکیل شده تا مشخص کنند که آیا در ماجرای مرگ این 3بیمار قصوری متوجه بیمارستان بوده است یا نه.

ارسال نظر