زمان مطالعه: 3 دقیقه

واکنش معصومه ابتکار به اقامت پسرش در آمریکا

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که یکی از دانشجویان تسخیرکننده سفارت آمریکا در تهران است درباره اقامت پسرش در آمریکا توضیحاتی ارائه کرد و به دفاع از او پرداخت.
18 آبان 1399
شناسه : 59087
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/59087
497+
بالا
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که یکی از دانشجویان تسخیرکننده سفارت آمریکا در تهران است درباره اقامت پسرش در آمریکا توضیحاتی ارائه کرد و به دفاع از او پرداخت.

حادثه 24 - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که یکی از دانشجویان تسخیرکننده سفارت آمریکا در تهران است درباره اقامت پسرش در آمریکا توضیحاتی ارائه کرد و به دفاع از او پرداخت.

به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا نشست « بازخوانی حرکت دانشجویی تسخیر لانه جاسوسی» با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و از اعضای تشکیلات دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا به صورت مجازی برگزار شد. در این نشست ابتکار گفت: تسخیر سفارت امریکا جریان عظیمی بود اما حمله به سفارتخانه‌های انگلیس و عربستان اقدامی غلط و نابجا بود چون زمانی این اتفاقات افتاد که نظامات حاکمیتی مستقر بودند و شرایط باثباتی داشتیم و ساختارهای کشور شکل گرفته بود.

ابتکار تصریح کرد: هیچ کدام از دانشجویان خط امام را پیدا نمی کنید که بگوید من از این کار پشیمان هستم، ممکن است بگویند باید برخی آسیب ها نبود یا خیلی این اقدام زمان نمی برد ولی پشیمان نیستند.

در ادامه یکی از دانشجویان از ابتکار پرسید چرا شما در سال 58 معتقد به تسخیر سفارت بودید ولی الان از بحث مذاکره حمایت می کنید؟

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ گفت: این شرایط زمانه است، یعنی هر زمان باید یک تدبیری داشته باشید، یعنی باید ببینی الان امنیت کشور با چه روشی تامین می شود. برجام اثبات کرد دنیا متوجه شود ایران جنگ طلب نیست و اگر راهی هست تا منافع ایران تامین شود گفت وگو خواهد کرد و بعد یک اتفاق شفاف و روشنی افتاد و یک سری تهدیدها را کم کرد.

وی گفت: ایران جایی که لازم باشد، می جنگد، جایی که لازم باشد، دفاع می کند و جایی هم که لازم باشد مذاکره می کند.

در ادامه این نشست یکی از دانشجویان درباره حضور فرزند ابتکار در آمریکا و اینکه چگونه توانسته گرین کارت بگیرد، پرسید.

ابتکار در پاسخ به این سوال گفت: در این رابطه هم شاهد موارد تحریف و نفرت فراکنی هستیم وگرنه سالانه هزار دانشجو می روند، درس می خوانند و برمی گردند، پسر من از طریق ویزای دانشجویی رفته، بعد هم به ایران بازخواهد گشت. ما می بینیم کسی مثل مسیح علینژاد هر روز یک دروغی در این باره می گوید.

ابتکار درباره این سوال که چرا با توجه به اینکه شما در تسخیر سفارت حضور داشتید به فرزند شما برای حضور در آمریکا ویزا داده اند، گفت: قبلا هم گفتم که او با ویزای دانشجویی رفته، با خانم و فرزندش هم رفته که درسش را بخواند، او که جزو تسخیر کننده ها نبوده و مادرش جزو تسخیر کننده های سفارت است.

ارسال نظر