زمان مطالعه: 4 دقیقه

وقتی ترامپ خبر پیروزی بایدن را شنید چه کار می کرد؟

دونالد ترامپ که به دلیل صدها بار گلف‌بازی در دوران ریاست‌جمهوری‌اش مورد انتقاد شدید دموکرات‌ها بوده است، وقتی رسانه‌ها جو بایدن را پیروز انتخابات اعلام کردند، در یکی از باشگاه‌های گران‌قیمت خود مشغول گلف‌بازی بود.
18 آبان 1399
شناسه : 59082
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/59082
459+
بالا
دونالد ترامپ  که به دلیل صدها بار گلف‌بازی در دوران ریاست‌جمهوری‌اش مورد انتقاد شدید دموکرات‌ها بوده است، وقتی رسانه‌ها جو بایدن را پیروز انتخابات اعلام کردند، در یکی از باشگاه‌های گران‌قیمت خود مشغول گلف‌بازی بود.

حادثه 24 - دونالد ترامپ  که به دلیل صدها بار گلف‌بازی در دوران ریاست‌جمهوری‌اش مورد انتقاد شدید دموکرات‌ها بوده است، وقتی رسانه‌ها جو بایدن را پیروز انتخابات اعلام کردند، در یکی از باشگاه‌های گران‌قیمت خود مشغول گلف‌بازی بود.

وقتی آسوشیتدپرس و شبکه‌های بزرگ تلویزیونی ایالات متحده، آقای بایدن را پیروز پنسیلوانیا اعلام کردند و او را رئیس جمهوری منتخب خواندند، چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در باشگاه گلف خود در استرلینگ در ویرجینیا مشغول بازی بود. آقای ترامپ به جای آن که سریعاً  به کاخ سفید برگردد تا مبارزه حقوقی علیه نتایج انتخابات را هدایت کند، به گلف‌بازی خود ادامه داد.

آقای ترامپ در سال‌های ۲۰۱۵  و ۲۰۱۶ هنگامی که هنوز نامزد انتخابات بود، و حتی قبل از آن، به شدت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق را به دلیل وقت گذراندن در باشگاه‌های گلف مورد انتقاد قرار داده بود. طبق گفته سی‌ان‌ان و منابع دیگر، از آن زمان به این سو، آقای ترامپ بیش از ۲۶۰ بار گلف بازی کرده است.

دقایقی پس از اعلام آقای بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب و شخصی که قرار است ۲۰ ژانویه جایگزین آقای ترامپ شود، از سوی رسانه‌ها، ستاد آقای ترامپ بیانیه‌ای منتشر کرد و قول به ادامه مبارزه داد. عکس آقای ترامپ که پس از یک پرتاب توپ با چوب گلف در دست به تصویر کشیده شده بود، سیگنالی را ارسال کرد که قصد ندارد مبارزه را رها کند.

آقای ترامپ در بیانیه‌ای که از سوی ستاد انتخاباتی او منتشر شده است، اظهار می‌دارد: «واقعیت ساده این است که این انتخابات هنوز پایان نیافته است. جو بایدن رسماً به عنوان برنده هیچ ایالتی اعلام نشده است، چه برسد به هیچ یک از ایالت‌هایی که قرار است آرای آن بازشماری شود، یا ایالت‌هایی که ستاد انتخاباتی ما قرار است نتیجه‌ آن را با شکایت‌های حقوقی معتبری که می‌تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، به چالش بگیرد.»

«از روز دوشنبه، ستاد انتخاباتی ما پیگیری پرونده شکایت در دادگاه را آغاز می‌کند تا اطمینان حاصل کند که قوانین انتخابات کاملاً اجرا شده است، و پیروز واقعی انتخابات، به عنوان برنده اعلام خواهد شد. مردم آمریکا سزاوار یک انتخابات صادقانه‌اند؛ این به معنای شمارش همه آرای قانونی و نشمردن (درنظر نگرفتن) آرای غیرقانونی است.» وی در این بیانیه مدرکی برای ادعای تقلب گسترده ارائه نکرد.

آقای بایدن  نیز در بیانیه‌ای به این تحول واکنش نشان داده است. وی اظهار داشته است: «به خاطر اعتمادی که مردم آمریکا به من و معاون رئیس جمهوری منتخب هریس قائل شده‌اند، خاضعانه احساس افتخار می‌کنم.» وی افزوده است: «در برابر موانع بی‌سابقه ، شمار بی‌سابقه‌ای از مردم آمریکا در این انتخابات رأی دادند. یک بار دیگر ثابت کردیم که دموکراسی در قلب آمریکا همچنان می‌تپد.»

قرار است او و کاملا هریس، معاون رئیس جمهوری منتخب، هر دو در ساعت ۸ شب  به وقت شرق امریکا از ویلمینگتون در دلاوِر، سخنرانی کنند.

اما کارزار ترامپ به روشنی اعلام کرده است که قرار است مبارزه‌اش را در دادگاه ادامه دهد.

رودی جولیانی، وکیل آقای ترامپ و شهردار سابق نیویورک، به خبرنگاران گفت: «بدیهی است که آقای ترامپ به اعلام پیروز انتخابات توسط رسانه‌ها گردن نمی‌گذارد. هنوز بیش از ۶۰۰ هزار رأی مورد مناقشه است.»

ارسال نظر