زمان مطالعه: 2 دقیقه

مزاحم اینستاگرامی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: عاملان ایجاد مزاحمت، توهین و فحاشی در شبکه اجتماعی اینستاگرام دستگیر شدند.
10 آبان 1399
شناسه : 58800
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/58800
342+
بالا
رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: عاملان ایجاد مزاحمت، توهین و فحاشی در شبکه اجتماعی اینستاگرام دستگیر شدند.

 حادثه 24 - رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: عاملان ایجاد مزاحمت، توهین و فحاشی در شبکه اجتماعی اینستاگرام دستگیر شدند.

سرهنگ محمدعلی فرهودی با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت، توهین و افترا در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی مستندات پرونده و انجام اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی متهمان شده و طی هماهنگی با مراجع قضایی، متهمان را که زن و شوهر بودند به پلیس فتا احضار و مورد بازجویی قرار دادند. 

فرهودی اظهار کرد: متهمان در ابتدا منکر انجام عمل مجرمانه از سوی خود بودند که با مشاهده مستندات جمع آوری شده پلیس، به ناچار لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف به جرم خود، ابراز پشیمانی کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مجرمان که دارای نسبت خویشاوندی با شاکی بودند، انگیزه خود از ایجاد مزاحمت و ارسال صداهای ضبط شده توهین‌آمیز به شاکی را، وجود اختلافات خانوادگی در گذشته و وجود سوءظن نسبت به شاکی عنوان کردند که در نهایت متهمان پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

کارشناس ارشد پلیس فتا خاطر نشان کرد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب، انتشار شماره تماس افراد یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و... از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

 وی افزود: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند

ارسال نظر