زمان مطالعه: 2 دقیقه

سر بریدن معلم فرانسوی به خاطر توهین به پیامبر اسلام

یک معلم فرانسوی که اخیرا سر کلاس درس کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود در نزدیکی پاریس سر بریده شد. فرد مهاجم که با چاقو به این معلم تاریخ حمله کرده بود به ضرب گلوله پلیس فرانسه کشته شد.
25 مهر 1399
شناسه : 58321
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/58321
2551+
بالا
یک معلم فرانسوی که اخیرا سر کلاس درس کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود در نزدیکی پاریس سر بریده شد. فرد مهاجم که با چاقو به این معلم تاریخ حمله کرده بود به ضرب گلوله پلیس فرانسه کشته شد.

حادثه 24 - یک معلم فرانسوی که اخیرا سر کلاس درس کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود در نزدیکی پاریس سر بریده شد. فرد مهاجم که با چاقو به این معلم تاریخ حمله کرده بود به ضرب گلوله پلیس فرانسه کشته شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که فرد مهاجم پیش از آنکه به ضرب گلوله پلیس کشته شود فریاد «الله اکبر» سر داده بود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به دنبال این حادثه در محل «ستاد بحران» در وزارت کشور فرانسه حضور یافت.

این حادثه حدود ساعت ۱۷ به وقت محلی در شهر کوچک «کونفلان سنت اونورین» در منطقه «ایولین» در نزدیکی پاریس روی داد. رئیس جمهوری فرانسه قرار است تا ساعاتی دیگر در محل حادثه در نزدیکی یکی از مدارس «کونفلان سنت اونورین» حضور پیدا کند.

منبعی در پلیس فرانسه به فرانس پرس گفته است که معلم سر بریده شده اخیرا سر کلاس درس کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود. برخی رسانه های فرانسه گزارش داده اند که معلم کشته شده روز پنج اکتبر (۱۴ مهر) کاریکاتورهای پیامبر اسلام را در کلاس درس نشان داده بود. دادستانی ملی مبارزه با تروریسم در فرانسه تحقیق درباره این حادثه را آغاز کرده است.

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه که هنگام وقوع این حادثه در مراکش به سر می برد سفر خود را نیمه کاره رها کرد تا به پاریس بازگردد.

برخی رسانه های فرانسه گزارش داده اند که فرد مهاجم به این معلم در «کونفلان سنت اونورین» یک فرد ۱۸ ساله و متولد مسکو، پایتخت روسیه بوده است.

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» اخیرا همزمان با محاکمه متهمان به همدستی در حمله به تحریریه این نشریه در سال ۲۰۱۵ بار دیگر کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را منتشر کرد.

ارسال نظر