زمان مطالعه: 2 دقیقه

جزئیات آزادی ناگهانی ١٠٠٠ زندانی از زندان یزد

رییس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه با اجرای بخشنامه قوه قضاییه ١٠٠٠ نفر از مددجویان استان یزد آزاد شده‌اند گفت: بر همین اساس ۵٠٠نفر از زندانیان هم به مرخصی رفته‌اند.
26 شهریور 1399
شناسه : 57274
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/57274
415+
بالا
رییس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه با اجرای بخشنامه قوه قضاییه ١٠٠٠ نفر از مددجویان استان یزد آزاد شده‌اند گفت: بر همین اساس ۵٠٠نفر از زندانیان هم به مرخصی رفته‌اند.

حادثه 24 - رییس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه با اجرای بخشنامه قوه قضاییه ١٠٠٠ نفر از مددجویان استان یزد آزاد شده‌اند گفت: بر همین اساس ۵٠٠نفر از زندانیان هم به مرخصی رفته‌اند.

غلامعلی دهشیری در جلسه اجرای دستورالعمل سامان دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، گفت: با استفاده از تأسیسات ارفاقی و اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های واصله از قوه قضاییه، علاوه بر آزادی یک هزار نفر، بیش از ۵۰۰ نفر نیز از مرخصی بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: در ایران نیز با تصویب قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ عملاً تأسیسات ارفاقی جدیدی همچون؛ تعلیق، تعقیب مراقبتی، نظام نیمه آزادی، تعویق صدور حکم، معافیت از کیفر و ... در جهت حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری مد نظر قرار گرفت.

رییس کل دادگستری استان یزد از برگزاری جشنوراه آراء برتر جایگزین حبس خبر داد و گفت: قطعا برگزاری این جشوراه می‌تواند در ارتقاء کمیت و کیفیت آراء جایگزین حبس و ترویج فرهنگ حبس زدایی در دادگستری استان نقش داشته باشد.

وی هدف از مجازات را اصلاح مجرم و تأمین امنیت جامعه ذکر کرد و بیان داشت: گرچه هنوز برای جرائم خشن، راهی جزء استفاده از مجازات حبس با هدف تأمین امنیت آحاد جامعه وجود ندارد، اما باید اذعان کرد در جرائم خُرد و سبک مجازات‌های جایگزین حبس بالاخص باتحولی که قانون کاهش مجازات حبس ایجاد کرد و شامل جرایم درجه ۲ تا ۴ هم با رعایت شرایطی می‌شود به مراتب تأثیر بیشتری در بازاجتماعی کردن مجرم و اصلاح آنان دارد.

ارسال نظر