زمان مطالعه: 2 دقیقه

اختلاس و جعل در اداره‌کل راه و شهرسازی زاهدان

۴ نفر به اتهام اختلاس توام با جعل اسناد در زاهدان دستگیر شدند.
18 شهریور 1399
شناسه : 57000
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/57000
458+
بالا
۴ نفر به اتهام اختلاس توام با جعل اسناد در زاهدان دستگیر شدند.

حادثه 24 - ۴ نفر به اتهام اختلاس توام با جعل اسناد در زاهدان دستگیر شدند.

دو نفر از کارکنان اداره‌کل راه و شهرسازی زاهدان به شناسایی زمین‌های خالی و ساخته نشده در سطح شهر زاهدان اقدام کرده و با استفاده از نقشه‌ها پلاک ثبتی ملک را به دست آورده، اسناد زمین‌ها را از بایگانی اداره‌کل راه و شهرسازی استخراج و بررسی می‌کردند که آیا زمین‌ها واگذار شده یا معارض دارند و در نهایت اگر معارض نداشته یا واگذار نشده بود اقدام به ثبت سند به نام دولت می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در این باره گفت: این افراد با جعل مکاتبات کمیته تقسیم اسناد، طی نامه به اداره‌کل ثبت اسناد و ‌املاک خودشان را به عنوان مسئول واگذاری معرفی کرده و زمین‌ها را به اشخاصی که توسط دو نفر از عوامل خودشان معرفی می‌کردند واگذار و به نام آنها سند می‌زدند.

حجت‌الاسلام علی موحدی راد ادامه داد: در این راستا امضا مدیرکل وقت و مکاتبات اداره‌کل راه و شهرسازی جعل و اسناد مجعول را به دفترخانه‌ها ارائه و سند به نام اشخاص صادر می‌کردند. درمرحله تحقیقات مقدماتی مشخص شد ۶ قطعه زمین به ارزش ریالی ۱۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال  توسط این افراد واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشف جرم توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) صورت گرفته ‌و متهمین با قرار بازداشت جهت تکمیل تحقیقات در اختیار اداره‌کل اطلاعات استان قرار دارند.

ارسال نظر