زمان مطالعه: 2 دقیقه

کشف جسد جوان طارمی از سد میرزاخانلوی طارم

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: جسد جوان غرق شده در سد میرزاخانلوی طارم از آب بیرون کشیده شد.
10 شهریور 1399
شناسه : 56653
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/56653
1062+
بالا
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: جسد جوان غرق شده در سد میرزاخانلوی طارم از آب بیرون کشیده شد.

حادثه 24 - معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: جسد جوان غرق شده در سد میرزاخانلوی طارم از آب بیرون کشیده شد.

غفور آقاجانلو با اشاره به غرق شدن جوان ۳۰ ساله در سد میرزاخانلوی طارم، اظهار کرد: این جوان هشتم شهریورماه برای شنا به این سد رفته بود که متاسفانه قربانی بی‌احتیاطی خود شد.

وی با بیان اینکه تیم امداد و نجات استان برای کشف جسد این جوان که اهل طارم و روستای میرزاخانلو بود به منطقه اعزام شدند، تصریح کرد: پس از تلاش‌های فراوان‌، جسد این جوان شامگاه دیروز از آب بیرون کشیده شد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به حوادث سنوات گذشته از همه هم‌استانی‌ها، مسافران، ساکنان مجاور سدها و تاسیسات درخواست می‌شود از شنا کردن و آب‌تنی و ماهی‌گیری در محل‌های یاد شده، به جد اجتناب کرده و به هشدارهای منصوبه و توصیه‌ ماموران این شرکت توجه ویژه داشته باشند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان یادآور شد: دریاچه سدها به‌ علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی، نامشخص بوده و به دلیل باتلاقی بودن، مکان بسیار خطرناکی برای شنا کردن است.

آقاجانلو با تاکید بر اینکه لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از رودخانه‌ها نیز با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می‌شود.

ارسال نظر