زمان مطالعه: 3 دقیقه

روح‌الله حسینیان بر اثر کرونا درگذشت

روح الله حسینیان، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نماینده سابق مجلس درگذشت.
04 شهریور 1399
شناسه : 56488
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/56488
812+
بالا
روح الله حسینیان، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نماینده سابق مجلس درگذشت.

حادثه 24 - روح الله حسینیان، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نماینده سابق مجلس درگذشت.

محمد حسینیان، فرزند روح الله حسینیان با انتشار تصویری از پدرش در توییتر، نوشت: «انا لله و انا الیه راجعون روحم جانم پدرم روح الله حسینیان به سالار شهیدش پیوست.»

حسینیان، متولد سال ۱۳۳۴ در آباده(فارس ) بود. وی از ابتدای دهه ۶۰ وارد دستگاه قضایی جمهوری اسلامی شد و در سال ۱۳۶۲ به سمت قائم مقامی دادستانی انقلاب اسلامی مشهد منصوب شد.

وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در روستای صغاد آباده در ۱۵ سالگی به حوزه علمیه قم و مدرسه ولیعصر و سپس مدرسه حقانی رفت و طی هشت سال از آن فارغ‌التحصیل شد. اغلب آثار این مؤلف در زمینه تاریخ سیاسی و تشیع بوده ‌است.

جانشینی دادستانی تهران و سیستان و بلوچستان از دیگر پست‌های وی بود. دادستان دادگاه ویژه روحانیت تهران، رئیس شعبه ۴ دادگاه ویژه روحانیت، رئیس یکی از دادگاه‌های عمومی تهران، جانشین نماینده دادگاه انقلاب در وزارت اطلاعات از دیگر پست‌های وی در دستگاه قضائی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی است.

او در دوران وزارت ری‌شهری قائم مقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات بود. وی پس از سید حمید زیارتی (معروف به روحانی) و تغییر هیئت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ریاست این مرکز رسید. وی در این دوره با دستیابی به اسناد و مدارک طبقه‌بندی شده دوران قبل از انقلاب پیرامون اشخاص به چاپ چندین جلد کتاب پرداخت.

حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس هشتم بود. رهبری در تشیع(۱۳۶۸)، چهارده سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران، چهارده قرن تلاش شیعه برای توسعه و ماندن، بیست سال تکاپوی اسلام شیعی در ایران، حریم عفاف (حجاب و نگاه از دیدگاه فقه اسلامی)، ستاره صبح انقلاب (زندگی‌نامه حاج آقا مصطفی)، فرشته زمینی (زندگانی زهرا سلام الله علیها)، ماجراهای آغاجری و بازخوانی نهضت ملی ایران از تألیف‌های حسینیان است.

روح‌الله حسینیان صبح امروز بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.

ارسال نظر