زمان مطالعه: 2 دقیقه

عاقبت استفاده از گواهینامه جعلی

رئیس پلیس راه یزد از دستگیری راننده خودروی سواری که با گواهینامه جعلی در محورهای مواصلاتی این استان تردد می‌کرد خبر داد.
01 شهریور 1399
شناسه : 56345
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/56345
669+
بالا
رئیس پلیس راه یزد از دستگیری راننده خودروی سواری که با گواهینامه جعلی در محورهای مواصلاتی این استان تردد می‌کرد خبر داد.

حادثه 24 - رئیس پلیس راه یزد از دستگیری راننده خودروی سواری که با گواهینامه جعلی در محورهای مواصلاتی این استان تردد می‌کرد خبر داد.

سرهنگ «سیدعلی آسیایی» رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را مسئولیتی اجتماعی و مهم دانست و در این اظهار کرد: ماموران پلیس راه یزد- کرمان هنگام کنترل محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک و آن را برای بررسی مدارک متوقف کردند.

وی  افزود:‌ ماموران پلیس راه پس از بررسی مدارک راننده متوجه شدند که راننده فاقد گواهینامه معتبر بوده و اقدام به جعل گواهینامه کرده است.

رئیس پلیس راه استان یزد، گفت: بعد از اجرای تشریفات قانونی لازم خودرو روانه پارکینگ و راننده متخلف نیز به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ آسیایی با بیان این‌که متهم با گواهینامه جعلی در سطح جاده‌ها تردد داشته است، تصریح کرد: پلیس راه با نصب دوربین‌های کنترلی و همچنین حضور موثر گشت‌های محسوس و نامحسوس در جاده‌ها تمامی حرکات رانندگان را زیر نظر دارد و با رانندگان متخلف برابر قانون، برخورد می‌کند.

طبق قانون رانندگی بدون داشتن گواهینامه تا سقف سه میلیون تومان جریمه نقدی و سه تا شش ماه محکومیت زندان در پی دارد و اگر راننده متخلف و فاقد گواهینامه تصادف کند نیز محکوم به شش تا دو سال زندان خواهد شد.

ارسال نظر