زمان مطالعه: 3 دقیقه

غرق شدن آتش نشان اصفهانی در زاینده رود

یک مامور آتش نشانی و غریق نجات در چَمگُردان از توابع شهرستان لنجان در جریان عملیات آزادسازی و ساماندهی رودخانه زاینده رود بر اثر حادثه غرق شدگی جان باخت.
31 مرداد 1399
شناسه : 56285
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/56285
904+
بالا
یک مامور آتش نشانی و غریق نجات در چَمگُردان از توابع شهرستان لنجان در جریان عملیات آزادسازی و ساماندهی رودخانه زاینده رود بر اثر حادثه غرق شدگی جان باخت.

 حادثه 24 -یک مامور آتش نشانی و غریق نجات در چَمگُردان از توابع شهرستان لنجان در جریان عملیات آزادسازی و ساماندهی رودخانه زاینده رود بر اثر حادثه غرق شدگی جان باخت.

ولی الله حیدری سرپرست آتش نشانی و غواص پرتلاش چَمگُردان از توابع شهرستان لنجان عصر روز پنجشنبه ۳۰ مرداد در جریان ساماندهی و آزادسازی بستر رودخانه زاینده رود دچار سانحه شد و دار فانی را وداع گفت.

در این پیوند منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: مرحوم حیدری سرپرست آتش نشانی چمگردان با ۳۹ سال سن و حدود ۱۵ سال سابقه کار از نیروهای فعال و متخصص غواصی بوده است.‌

وی با اشاره به جزئیات حادثه، افزود: چند نفر از کشاورزان از او می‌خواهند که برای ساماندهی رودخانه و تعدیل بندهای موجود در زاینده رود به آنها کمک کند و این نیروی آتش نشانی برای کمک رسانی با طناب وارد رودخانه می‌شود اما به دلیل شدت جریان آب، طنابی که به همراه داشته رها می‌شود و چنین پیداست که براثر اصابت سر به سنگ فوت می‌کند. عوامل آتش نشانی و امدادی برای نجات این غواص فوری در محل حاضر شدند اما بی فایده بود.

برخی شنیده‌ها درباره حادثه روز گذشته حاکیست به شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اجازه داده نشده که برای برداشتن بند موجود در این بخش رودخانه، پیمانکار مجرب ساماندهی را اعزام کند و از این رو نیروی محلی آتش نشانی برای اجرای عملیات وارد رودخانه شده و اندکی بعد به دلیل شرایط موجود رودخانه غرق می‌شود.

با این حال مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد که چگونگی واقعه در دست بررسی است و جزئیات بیشتر این حادثه پس از بررسی‌ها در روزهای پیش رو اعلام خواهد شد.

طرح ساماندهی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه زاینده رود از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است و از سال ۱۳۹۵ تاکنون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با همکاری نماینده صنف کشاورزان و گروهی از مهندسان مشاور این طرح را پیگیری می‌کند.

 برپایه آخرین آمارها تا پایان سال ۹۸، ۴۶۷ هکتار از حریم سد و دریاچه زاینده رود و ۱۰۹ هکتار از حریم رودخانه آزادسازی و رفع تصرف شده است.

چمگردان از توابع شهرستان لنجان، محل استقرار کارخانه ذوب آهن و در شمال زاینده رود قرار دارد و رودخانه زاینده رود از جنوب آن می‌گذرد.

ارسال نظر