زمان مطالعه: 3 دقیقه

علت دود غلیظ در ساختمان چهارطبقه مشخص شد

آتش گرفتن خودروی سواری در پارکینگ ساختمان چهار طبقه مسکونی منجر به دود گرفتگی شدید ساختمان و گرفتار شدن ساکنان آن شد.
28 مرداد 1399
شناسه : 56167
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/56167
337+
بالا
آتش گرفتن خودروی سواری در پارکینگ ساختمان چهار طبقه مسکونی منجر به دود گرفتگی شدید ساختمان و گرفتار شدن ساکنان آن شد.

حادثه 24 - آتش گرفتن خودروی سواری در پارکینگ ساختمان چهار طبقه مسکونی منجر به دود گرفتگی شدید ساختمان و گرفتار شدن ساکنان آن شد.

ستاد فرماندهی آتش نشانی ساعت ۲۳ شب گذشته بلافاصله پس از دریافت خبر این حادثه بی درنگ زنگ ایستگاههای ۳۷ و ۱۵ را بصدا درآورد و با توجه به امکان محبوس شدن ساکنان در میان دود ، نیروهای آتش نشانی این دو ایستگاه  و نیز گروه امداد و نجات ۲ به همراه تشک نجات، خودروی حامل دستگاه تنفسی و بالابر هیدرولیکی را به محل حادثه در  خیابان 15 متری اول کوی افسریه ، کوچه ی چهلم رهسپار کرد.

محمد شکریان افسر آماده منطقه 8 عملیات آتش نشانی تهران دراین خصوص اظهار داشت : یک دستگاه خودروسواری پژو ۲۰۶ که درداخل پارکینگ یک ساختمان چهار طبقه مسکونی پارک شده بود ، حدود نیمه شب گذشته به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد و دود حاصل از آن به سرعت به طبقات فوقانی نفوذ کرد.

وی با اشاره به گرفتار شدن ساکنان در میان دود غلیظ ، اضافه کرد:  با توجه به احتمال محبوس شدن ساکنان درداخل واحدها ی مسکونی خود ، آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان و تقسیم شدن به سه تیم عملیاتی ، همزمان با کشیدن لوله ی آبدهی و بهمراه بردن چند دستگاه خاموش کننده وارد ساختمان شدند و ضمن مهار و خاموش کردن شعله های آتش خودرو  به جستجوی درداخل طبقات و واحدهای مسکونی  برای نجات افراد مشغول شدند.

شکریان افزود: پس از مهار آتش خودرو در داخل پارکینگ، نیروهای آتش نشانی موفق شدند 10 نفر از ساکنان را نجات داده  و به خارج ساختمان و همچنین پشت بام آن انتقال دهند که عوامل اورژانس پس از انجام معاینات اولیه ، حال همگی را مساعد اعلام کرد.

این افسرآماده آتش نشانی در خاتمه گفت: علت وقوع این آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه درحال بررسی است.

ارسال نظر