زمان مطالعه: 2 دقیقه

صیادان غیرمجاز محیط بانان خوزستانی را زخمی کردند

سه نفر از محیط‌بان‌های خوزستان در درگیری با متخلفان صید غیرمجاز ماهی با برق در تالاب هورالعظیم مجروح شدند.
28 مرداد 1399
شناسه : 56142
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/56142
635+
بالا
سه نفر از محیط‌بان‌های خوزستان در درگیری با متخلفان صید غیرمجاز ماهی با برق در تالاب هورالعظیم مجروح شدند.

حادثه24- سه نفر از محیط‌بان‌های خوزستان در درگیری با متخلفان صید غیرمجاز ماهی با برق در تالاب هورالعظیم مجروح شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خوزستانگفت: این حادثه شامگاه دوشنبه ۲۷ مردادماه حین گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت استان خوزستان و شهرستان هویزه در تالاب هورالعظیم در منطقه نزدیک به صفر مرزی رخ داده است. متخلفان با سه بوت قایق با استفاده از دستگاه‌های غیرمجاز الکترونیکی اقدام به صید غیرمجاز کرده بودند که با آنها برخورد می‌شود، در این حادثه با حمله ماموران به قایق و برخورد قایق متخلفان با قایق نیروهای محیط‌بان یکی از محیط‌بان‌ها از ناحیه شکم و ۲ نفر دیگر بر اثر درگیری از ناحیه دست و پا مجروح شدند، که برای مداوا به بیمارستان نفت شهرستان سوسنگرد منتقل شدند.

حسن آقا شیرمحمدی افزود: در این درگیری پنج نفر از متخلفان دستگیر شدند که از آنها چهار دستگاه ژنراتور و چهار دستگاه الکترونیکی کشف و ضبط شد. متخلفان برای بررسی و برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند و پرونده آنان در دست پیگیری است. خوشبختانه حال عمومی محیط‌بانان مصدوم خوب است، تنها یک محیط‌بان که از ناحیه شکم صدمه دیده است هم‌اکنون در بیمارستان  بستری است و ۲ نفر دیگر با توجه به شکستگی دست و آسیب از ناحیه پا از بیمارستان مرخص شدند.

۲۷ فروردین امسال یکی از محیط‌بانان گتوند در حمله مسلحانه چهار فرد نقابدار به یک پاسگاه محیط‌بانی در این شهرستان مصدوم شد که منجر به قطع پای وی شد. نوزدهم فروردین ماه نیز درگیری صیادان غیرمجاز با ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان شوشتر به مجروح شدن فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل محیط‌زیست خوزستان، رئیس و یکی از محیط‌بانان شوشتر منجر شد.

 

ارسال نظر