زمان مطالعه: 2 دقیقه

تصاویری از کشف قدیمی ترین تشک جهان در آفریقای جنوبی

باستان شناسان موفق به کشف قدیمی ترین تشک جهان به قدمت ۲۰۰ هزار سال ازجنس علف و گیاه زبان گنجشک در غار قدیمی آفریقای جنوبی شدند.
25 مرداد 1399
شناسه : 55970
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/55970
775+
بالا
باستان شناسان موفق به کشف قدیمی ترین تشک جهان به قدمت ۲۰۰ هزار سال ازجنس علف و گیاه زبان گنجشک در غار قدیمی آفریقای جنوبی شدند.

حادثه24- باستان شناسان موفق به کشف قدیمی ترین تشک جهان به قدمت ۲۰۰ هزار سال ازجنس علف و گیاه زبان گنجشک در غار قدیمی آفریقای جنوبی شدند. روی تشک یافت شده شی همچون ملافه نیز دیده می شود که در گذر زمان با علف و خاکستر پوشانده شده است.
به گفته محققان این یافته ها پتانسیل اولیه برای پیچیدگی شناختی ، رفتاری و اجتماعی را در عصر حجر نشان می دهد.
به گفته باستان شناسان تشک های آن زمان به خوبی طراحی شده به صورتی که بتواند محیط امن و راحتی برای استراحت انسان های اولیه باشد.
تاکنون قدیمی ترین تشک باستانی متعلق به ۷۷ هزار سال پیش بود که از گیاهان ساخته شده و هرگز تصور نمی رفت قبل از این زمان نیز تشک های راحتی برای خواب و استراحت وجود داشته باشد.
تشک از برگ های چمن زارهای اطراف غار ساخته شده و بسیار راحت بوده درون بافت تشک از بوته گیاهی معطر نیز استفاده شده تا هنگام خواب بوی خوبی را در اطراف پراکنده کند.در کناره های تشک نیز خاکستر دیده می شود که راهی برای دور کردن حشرات موذی از بستر بوده است.
دکتر لین وادلی باستان شناس ار انستیتو مطالعات تکاملی ژوهانسبورگ در این باره گفت: جالب است که تختخوب مرد عصر سنگی با چوب قرمز و نارنجی نیز رنگ آمیزی شده است در حال بررسی میکروسکوپی تشک و تختخواب هستیم تا به جزئیات بیشتری دست یابیم.

 
 
ارسال نظر