زمان مطالعه: 3 دقیقه

بخشش قاتل محکوم به قصاص درگزی در ازای دریافت دیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درگز از بازگشت یک محکوم به قصاص به زندگی خبر داد و گفت: اولیای دم با پذیرش دریافت دیه با گذشت از حق قصاص موافقت کردند.
22 مرداد 1399
شناسه : 55841
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/55841
574+
بالا
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درگز از بازگشت یک محکوم به قصاص به زندگی خبر داد و گفت: اولیای دم با پذیرش دریافت دیه با گذشت از حق قصاص موافقت کردند.

حادثه24- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درگز از بازگشت یک محکوم به قصاص به زندگی خبر داد و گفت: اولیای دم با پذیرش دریافت دیه با گذشت از حق قصاص موافقت کردند.

مصطفی دلخواه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درگز از بازگشت یک محکوم به قصاص به زندگی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده از جانب دستگاه قضایی و میانجیگران برای صلح و سازش بین خانواده مقتول و زندانی، اولیای دم با پذیرش دریافت دیه با گذشت از حق قصاص موافقت کردند.

دادستان عمومی و انقلاب درگز بیان کرد: برای انجام صلح و سازش بین خانواده مقتول و همچنین زندانی مذکور جلسات متعددی با حضور خانواده‌ی آنان و رابطین میانجیگر و همچنین شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی برگزار شد که در نهایت خانواده مقتول در دادگستری درگز حاضر به دریافت دیه بجای قصاص شد.

وی افزود: بعد از پذیرش خانواده مقتول برای اخذ دیه اقدامات و تلاش‌های زیادی برای جمع آوری کمک‌های نقدی تحت عنوان کمک به آزادی این زندانی به همت خیرین صورت گرفت.

۱۶۶ مورد گذشت اولیای دم از اجرای قصاص از آغاز سال ۹۹ تا به امروز

دلخواه بیان کرد: مرتکبین قتل‌های آنی به هیچ وجه انسان‌هایی متفاوت از ما نیستند و به شکل بالقوه همه ما در معرض ارتکاب به جنایت‌هایی از این دست خواهیم بود مگر اینکه از ویژگی خاصی برخوردار باشیم و این ویژگی به جز مهارت کنترل خشم نیست. آگاهی از تکنیک‌های کنترل خشم یکی از مهارت‌های ارزشمند پر دغدغه انسان امروزی است.

دادستان عمومی و انقلاب درگز در پایان با ابراز خرسندی از صلح و سازش طرفین از زحمات و تلاش‌های تمام افراد مرتبط و روحانیت معظم و میانجیگران و رسانه‌های درگز و خیرینی که تلاش کردند زمینه صلح و سازش و همچنین کمک‌های نقدی برای آزادی این زندانی را فراهم کردند، تقدیر به عمل آورد.

ارسال نظر