زمان مطالعه: 1 دقیقه

قاتل پاسدار شهید شاه سنایی به دار آویخته شد

حکم قصاص قاتل پاسدار شهید سجاد شاه سنایی به درخواست اولیای دم اجرا شد‌.
15 مرداد 1399
شناسه : 55528
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/55528
845+
بالا
حکم قصاص قاتل پاسدار شهید سجاد شاه سنایی به درخواست اولیای دم اجرا شد‌.

حادثه24- حکم قصاص قاتل پاسدار شهید سجاد شاه سنایی به درخواست اولیای دم اجرا شد‌.

بامداد امروز حکم قصاص مصطفی صالحی که در جریان اغتشاشات دی ماه سال 1396 پاسدار شهید شاه‌سنایی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، به تقاضای اولیای دم به اجرا درآمد.

این حکم پس از رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان و تأیید دیوانعالی کشور و طی سایر تشریفات قانونی صبح امروز اجرا شد.

در اغتشاشات دی ماه ۹۶ آشوبگران در برخی شهرهای استان اصفهان از جمله کهریزسنگ نجف‌آباد، اغتشاشگران اقدام به تخریب اموال عمومی و تیراندازی به سمت مردم کردند که در جریان این درگیری‌ها، شهید سجاد شاه‌سنایی از حافظان امنیت مردم در حالی که بدون سلاح در یک کوچه محاصره شده بود، به شهادت رسید. از این شهید دو فرزند ۵ و ۸ ساله به یادگار مانده است.

«مصطفی فتل» یکی از اغتشاشگران مسلح این جریان بود که با شلیک گلوله مستقیم او را در تاریخ ۱۱ دی ماه ۹۶ به شهادت رساند. ۴ مهر ماه سال ۹۷ دادستان نجف‌آباد خبر دستگیری قاتل و همدستان او را اعلام کرد و در ۲۸ بهمن ماه ۹۷ اولین جلسه دادگاه او به صوت علنی برگزار شد.

به گفته قاضی پرونده، قاتل، متهم به قتل شهید شاه‌سنایی و ضرب و جرح ۶ نفر از همکاران وی بوده است و این حکم مجازات ۹۴۴ روز پس از زمان شهادت شهید شاه‌سنایی بامداد امروز اجرا شد.

ارسال نظر