زمان مطالعه: 2 دقیقه

سوریه جزئیات تعرض به هواپیمای ماهان را بررسی می کند

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث هواپیمایی کشوری: سوریه مسئول بررسی سانحه هواپیمای مسیر تهران- بیروت ماهان است و بررسی‌ها آغاز شده است.
08 مرداد 1399
شناسه : 55221
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/55221
508+
بالا
مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث هواپیمایی کشوری: سوریه مسئول بررسی سانحه هواپیمای مسیر تهران- بیروت ماهان است و بررسی‌ها آغاز شده است.

حادثه24- مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث هواپیمایی کشوری: سوریه مسئول بررسی سانحه هواپیمای مسیر تهران- بیروت ماهان است و بررسی‌ها آغاز شده است.

حسن رضایی فر افزود: بررسی سانحه تعرض به پرواز هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر بین المللی پروازی کشور سوریه و مصدوم شدن بعضی از مسافران و خدمه پروازی مورد پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری سوریه قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با پیگیری‌های سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ارسال اطلاعات لازم براساس مستندات ضمیمه ۱۳ پیمان شیکاگو به کشور محل وقوع سانحه، امروز کمیته بررسی سانحه کشور سوریه تحت عنوان کشور محل وقوع، رسما بررسی سانحه را آغاز و از کمیته‌های بررسی سانحه ایران بعنوان نماینده کشور بهره بردار و مالک هواپیما و کمیته بررسی سانحه کشور فرانسه (BEA) تحت عنوان طراح و سازنده هواپیما برای همکاری دعوت کرده است.
رضایی فر گفت: بر این اساس کشور سوریه مسئول هدایت بررسی سانحه و انتشار گزارش تخصصی در این زمینه بوده و قبل از صدور آن گزارش مورد بازبینی کمیته بررسی سوانح ایران قرار خواهد گرفت و مدارک لازم به سوریه تحویل داده می‌شود و پس از توافق گزارش نهایی و ارسال به مبادی بین المللی از قبیل ایکائو، پیگیری‌های حقوقی لازم صورت خواهد گرفت.
مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: پس از اطلاع از وقوع رویداد، سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری‌های لازم را انجام داد و اطلاعات جعبه‌های سیاه و مدارک هواپیما و پرواز، آماده تحویل به کشور سوریه و مقامات ذیصلاح شد تا با بررسی‌های تخصصی، زمینه پیشگیری از اتفاقات مشابه برای پرواز‌های بین المللی فراهم شود.

ارسال نظر