زمان مطالعه: 6 دقیقه

عاقبت آدم ربایی و سرقت از برج ساز و مدیرعاملان معروف/ حبس، تبعید و شلاق

اعضای باند ۷ نفره که برای اخاذی میلیاردی اقدام به ربودن سریالی یک برج ساز و ۳ مدیرعامل شرکت‌های معروف کشور کرده بودند با حکم دادگاه به زندان، تبعید و شلاق محکوم شدند.
08 مرداد 1399
شناسه : 55208
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/55208
833+
بالا
اعضای باند ۷ نفره که برای اخاذی میلیاردی اقدام به ربودن سریالی یک برج ساز و ۳ مدیرعامل شرکت‌های معروف کشور کرده بودند با حکم دادگاه به زندان، تبعید و شلاق محکوم شدند.

حادثه24- اعضای باند ۷ نفره که برای اخاذی میلیاردی اقدام به ربودن سریالی یک برج ساز و ۳ مدیرعامل شرکت‌های معروف کشور کرده بودند با حکم دادگاه به زندان، تبعید و شلاق محکوم شدند.

رسیدگی به این پرونده از اسفند سال ۹۶ به‌دنبال شکایت یک برج ساز آغاز شد. وی در توضیحاتش به مأموران گفت: ساکن منطقه ظفر هستم روز حادثه وقتی برای انجام کاری از خانه خارج شدم ۳ مرد جوان با معرفی خودشان به‌عنوان مأمور پلیس، خودروام را متوقف کردند و مدعی شدند که حکم جلبم را دارند. در ابتدا مقاومت کردم اما آنها به پاهایم شوکر زدند و به‌زور من را سوار یک ون کردند و به حاشیه تهران بردند. پس‌از آن کارت شناسایی و عابر بانکم را از من گرفتند و ۱۸‌میلیون تومان از حسابم برداشت کردند. بعد هم از من خواستند که به آنها ۵ میلیون دلار پول پرداخت کنم. من هیچ‌کدام از آنها را قبلاً ندیده بودم و با کسی هم خصومتی ندارم اما فکر می‌کنم آنها توسط فرد دیگری اجیر شده بودند.

پس‌از اظهارات شاکی، ردیابی عاملان آدم ربایی آغاز شد و از طریق شماره پلاک خودرو سارقان ۳ متهم شناسایی و بازداشت شدند و به اتهام آدم ربایی و سرقت در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

شناسایی سرکرده باند

در جلسه دادگاه متهمان عنوان کردند: ما سرکرده باند را ندیده‌ایم فقط تلفنی با او صحبت کرده‌ایم. او در ازای پرداخت پول از ما خواست تا مرد برج ساز را سوار خودرو کنیم و از او پول بگیریم. بعد از این ادعاها پرونده برای تکمیل تحقیقات بار دیگر به پلیس آگاهی برگردانده شد.
با تکمیل تحقیقات و بررسی شماره تلفن‌ها مرد میانسالی ردیابی و بازداشت شد و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این شخص پیش‌تر هم با همین شیوه ۳ مدیرعامل شرکت‌های معتبر را ربوده است.
یکی از شاکی‌ها که مدیرعامل یکی از شرکت‌های گلدیران است، گفت: مدتی قبل از سوی چند مرد ناشناس که خودشان را مأمور معرفی کرده بودند ربوده شدم و آنها در قبال دریافت چند فقره چک آزادم کردند.

محاکمه سردسته باند و همدستانش

صبح روز گذشته ۷ متهم به اتهام مشارکت در آدم ربایی، ضرب و جرح، غصب عنوان، استفاده از اسناد جعلی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.
در ابتدای جلسه مرد برج ساز گفت: من رئیس باند را از قبل می‌شناختم. او به دفتر کار یکی از دوستانم که صاحب معدن بود رفت و آمد داشت و بعد از دستگیری فهمیدم او مدیر دفتر پسرعمویش که صاحب معدنی بزرگ است بوده و از همین طریق هم نقشه آدم ربایی را کشیده است.
مدیر شرکت گلدیران نیز عنوان کرد که متهمان از وی ۳میلیون یورو پول خواسته بودند و ۲ شاکی دیگر پرونده نیز برای متهمان درخواست اشد مجازات کردند.
وقتی متهم اصلی به اسم اصغر به جایگاه رفت همه اتهام‌ها را رد کرد و گفت: من بی‌گناهم و متهمان دیگر بی‌دلیل مرا به‌عنوان رئیس معرفی کرده‌اند.
در ادامه ۳ متهم بازداشتی پرونده به قاضی گفتند: اصغر سرکرده باند بود و خودش را فردی نیکوکار معرفی کرده بود و از این طریق به ما نزدیک شد. او پس از مدتی به ما گفت اگر این افراد را برباییم پول خوبی به ما می‌دهد.
۳ متهم دیگر نیز که با وثیقه آزاد بودند مدعی شدند: از نقشه آدم‌ربایی مطلع نبودند و اصغر آنها را فریب داده بود.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، اصغر را به ۱۵سال زندان، ۲سال تبعید به شهرستانی دورافتاده و ۵۰ ضربه شلاق محکوم کردند و سه همدست وی نیز هرکدام به ۳ سال زندان محکوم شدند و سه متهم دیگر پرونده هم از اتهام آدم ربایی تبرئه شدند.‌

ارسال نظر