زمان مطالعه: 7 دقیقه

هویت قاتل 3طلافروش اصفهانی در کازرون همچنان مجهول است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه پرونده قتل سه طلافروش اصفهانی در اداره آگاهی استان فارس در دست بررسی است، گفت: استفاده از خودروهای حمل طلا با گارد ویژه امنیتی برای طلافروشان کیفی، بسیار هزینه بر است و آنها با اندک سود خود توان پرداخت هزینه های حفاظتی را ندارند.
05 مرداد 1399
شناسه : 55065
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/55065
827+
بالا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه پرونده قتل سه طلافروش اصفهانی در اداره آگاهی استان فارس در دست بررسی است، گفت: استفاده از خودروهای حمل طلا با گارد ویژه امنیتی برای طلافروشان کیفی، بسیار هزینه بر است و آنها با اندک سود خود توان پرداخت هزینه های حفاظتی را ندارند.
حادثه24- رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه پرونده قتل سه طلافروش اصفهانی در اداره آگاهی استان فارس در دست بررسی است، گفت: استفاده از خودروهای حمل طلا با گارد ویژه امنیتی برای طلافروشان کیفی، بسیار هزینه بر است و آنها با اندک سود خود توان پرداخت هزینه های حفاظتی را ندارند.

هوشنگ شیشه بران در خصوص ‌آخرین وضعیت پرونده قتل سه طلافروش اصفهان در کازرون، اظهار کرد: طلافروشان کیفی یکی از رسته های صنف طلا هستند که با خرده فروشان، مغازه داران و یا بنکداران در ارتباط‌اند و همواره این طلافروشان هفته ای یک یا دوبار برای فروش تولیدات طلای اصفهان به استان های دیگر سفر می کنند.

به گفته وی، مطابق این فرایند سه شنبه هفته گذشته سه طلافروش کیفی اصفهان برای ویزیت طلاهای خود به استان فارس و شهرستان کازرون سفر می کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه این سه طلا فروش کیفی اصفهان به دلیل اینکه سالیان سال به استان فارس سفر می کردند، سرشناس بودند و در سفرشان در خانه باغی در محدوده شهری کازرون استراحت می کردند، اظهار کرد: متاسفانه سه شنبه هفته گذشته بنا بر اعلام نیروی انتظامی استان فارس دو نفر از این سه طلافروش نیمه شب در حین خواب توسط فرد یا افرادی با تفنگ ساچمه ای شکاری در خواب به قتل می رسند و یک نفر دیگر بعد از بیدار شدن در حین درگیری به قتل می رسد.

وی با بیان اینکه در صنف طلا فروشان باتوجه به ارزش بالای طلا، اولین ظن قتل این طلافروشان سرقت است، گفت: به نظر می رسد قاتل و یا قاتلین به دلیل پیدا نکردن محموله طلای این سه طلافروش، موفق به سرقت نشده اند.

به گفته شیشه بران، پرونده قتل سه طلافروش اصفهانی در اداره آگاهی استان فارس در دست بررسی است و در حال حاضر طلای آنها در اختیار پلیس قرار دارد.

وی درباره اینکه مشخص است این سه طلا فروش کیفی چه میزان طلا را جابجا می کردند، تصریح کرد: این مسئله به دلیل مسائل امنیتی هیچ گاه از سوی طلافروشان کیفی اعلام نمی شود و حتی ممکن است خانواده های آنها بی اطلاع باشند؛ اما آنچه مسلم است، قتل به دلیل سرقت طلا انجام نشده و این پرونده همچنان از سوی پلیس در دست بررسی است، البته جسد هر سه طلافروش به اصفهان منتقل و روز جمعه و شنبه مراسم خاکسپاری آنها انجام شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه همواره از لحاظ امنیتی به صنف طلافروشان در تمام رسته ها موارد امنیتی را اطلاع رسانی می کنیم، چراکه با توجه به ارزش بالای طلا وقوع این دست حوادث در تمام دنیا اجتناب ناپذیر است و تامین امنیت این صنف بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این صنف از دیرباز حمل و نقل کیف های طلا است، گفت: برخی شهرها که در چهارراه اصلی و مراکز استان ها قرار دارد، طلافروشان کیفی از طریق پرواز جابجایی طلا را انجام می دهند.

شیشه بران با بیان اینکه برای امنیت طلا فروشان کیفی خودروهای حمل و نقل طلا با گارد ویژه امنیتی در برخی شهرهای کشور از جمله تهران، شیراز مشهد، اصفهان، اهواز و ... راه اندازی شده است، ادامه داد: باید توجه داشت این طلا حتی به بازارهای اقصی نقاط کشور و حتی شهرهایی دورافتاده از طریق خودرو جابجا می شود که همواره خطر طلافروشان کیفی را تهدید می کند.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، استفاده از خودروهای حمل طلا با گارد ویژه امنیتی برای طلافروشان کیفی، بسیار هزینه بر است و آنها با اندک سود خود توان پرداخت هزینه های حفاظتی را ندارند.

وی از نیروی انتظامی و مقامات ذیربط درخواست کرد به طور جدی و ویژه این پرونده را تحت بررسی قرار دهند.

سه نفر از طلا فروشان اهل اصفهان که برای هم صنفی‌های خود در کازرون، طلا و جواهر می‌بردند بامداد (سی و یکم تیرماه ۹۹) در یکی از باغ‌های این شهر به قتل رسیدند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب کازرون، این سه طلافروش اصفهانی هنگامی که در یکی از باغ‌های کازرون مشغول استراحت بودند، حدود ساعت چهار بامداد توسط فرد و یا افرادی با سلاح شکاری ساچمه‌ای به قتل رسیدند و بر اساس اطلاعات به دست آمده از طلا فروشان کازرون، این سه مقتول بالای ۶۰ سال سن داشتند و ۲ نفر از آنها برادر بودند که چندین سال بود که با صنف طلا فروشان کازرون معامله داشتند.

 
ارسال نظر