زمان مطالعه: 2 دقیقه

باند قاچاق عتیقه در ساری به دام افتاد

فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه و کشف ۲۷۸ قطعه شیء تاریخی و دستگیری سه متهم خبر داد.
04 مرداد 1399
شناسه : 55006
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/55006
601+
بالا
فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه و کشف ۲۷۸ قطعه شیء تاریخی و دستگیری سه متهم خبر داد.

حادثه24- فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه و کشف ۲۷۸ قطعه شیء تاریخی و دستگیری سه متهم خبر داد. 

سردار مرتضی میرزایی گفت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص قاچاق منابع ملی و در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله قاطعانه با معظل شوم قاچاق ، در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر قاچاق اشیاء عتیقه موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با استفاده از شگردهای خاص متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی تحت تعقیب ومراقبت قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار کرد: متهمان به قاچاق که قصد خرید و فروش اشیاء عتیقه را در یک منزل واقع در شهرستان ساری داشته اند در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

سردار میرزایی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی به همراه نمایندگان میراث فرهنگی با هماهنگی قضائی در بازرسی از این منزل ۲۷۸ قطعه شیء تاریخی شامل کاسه برنجی، کاسه مفرغی، سر نیزه بزرگ و کوچک، دستند بزرگ و کوچک ، ۱۵ عدد سکه، انگشتر مفرغی، گوشواره مفرغی، قطعه گوش ماهی مربوط به ادوار تاریخی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان کلیه اموال مکشوفه دارای ارزش فرهنگی و قدمت تاریخی هستند، افزود: کلیه اموال مکشوفه به نمایندگان میراث فرهنگی تحویل و متهمان به مرجع قضائی اعزام شدند.

ارسال نظر