زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجات کارگران افغانی از چاه 4متری

ریزش ناگهانی اطراف دهانه چاه در حال حفر در زیرزمین ساختمان 5 طبقه در دست ساخت، سه کارگر تبعه افغانستان در زیر خاک در عمق 4 متری این چاه گرفتار شدند که هر سه نفر با کمک آتش نشانان نجات یافتند.
31 تیر 1399
شناسه : 54848
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/54848
387+
بالا
ریزش ناگهانی اطراف دهانه چاه در حال حفر در زیرزمین ساختمان 5 طبقه در دست ساخت، سه کارگر تبعه افغانستان در زیر خاک در عمق 4 متری این چاه گرفتار شدند که هر سه نفر با کمک آتش نشانان نجات یافتند.

حادثه24- ریزش ناگهانی اطراف دهانه چاه در حال حفر در زیرزمین ساختمان 5 طبقه در دست ساخت، سه کارگر تبعه افغانستان در زیر خاک در عمق 4 متری این چاه گرفتار شدند که هر سه نفر با کمک آتش نشانان نجات یافتند.

وقوع این حادثه ساعت 20:46 دقیقه شب گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، نیروهای آتش نشانی ایستگاه 118 و گروه امداد و نجات یک این سازمان به سوی محل حادثه واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین رهسپار شدند.حسین اسماعیلی، افسر آماده منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، در این باره گفت: تعدادی از کارگران در طبقه منفی یک ساختمان 5 طبقه در دست ساخت مشغول کندن چاه بودند که ناگهان دهانه چاه ریزش کرد.
وی افزود: پیش از وقوع این حادثه، یک کارگر در عمق 4 متری این چاه بدون رعایت کردن موازین ایمنی مشغول حفر چاه بود و دو کارگر دیگر نیز در بالای چاه حضور داشتند که ناگهان اطراف دهانه چاه به طول سه متر به عمق چهار متری چاه فرو ریخت که براثر آن یک کارگر در عمق 4 متری تا گردن در زیر خاک بدام افتاد اما دو کارگر دیگر در همان ابتدای دهانه چاه قسمتی از بدن شان در زیر خاک قرار گرفت که هردو در لحظات اولیه با کمک شهروندان از محل حادثه خارج شدند.
این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه به ایمن سازی محل پرداخته و با رعایت نکات ایمنی در یک عملیات حساس و با توجه به ریزش مداوم خاک، با استفاده از تجهیزات ویژه نجات، یک کارگر 30 ساله که در عمق 4 متری چاه تا گردن در زیر خاک گرفتار شده بود را در حضور عوامل اورژانس صحیح و سالم از چاه بیرون آورده و به عوامل اورژانس تهران تحویل دادند.
اسماعیلی با اعلام این که علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است، اظهار داشت: آتش نشانان پس از تحویل شخص آسیب دیده به عوامل اورژانس و نصب علائم هشدار دهنده در محدوده این حلقه چاه، محل حادثه را جهت بررسی موضوع در اختیار عوامل انتظامی و شهرداری سپردند.

ارسال نظر