زمان مطالعه: 8 دقیقه

جزئیات کشته شدن جوان یاسوجی در درگیری طایفه ای از زبان پدرش

نزاع دسته جمعی طایفه ای بین دو گروه در یاسوج مرگ دانشجوی دندانپزشکی را رقم زد.
29 تیر 1399
شناسه : 54720
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/54720
590+
بالا
نزاع دسته جمعی طایفه ای بین دو گروه در یاسوج مرگ دانشجوی دندانپزشکی را رقم زد.

حادثه24- نزاع دسته جمعی طایفه ای بین دو گروه در یاسوج مرگ دانشجوی دندانپزشکی را رقم زد.

دانشجویی که برای دیدار با خانواده از روسیه به یاسوج آمده و در شرایط کرونایی منتظر بود تا با از سرگیری پروازها به روسیه برگردد، نزاع طایفه‌ای به زندگی اش خاتمه داد.
حمید، پدر علی دانشجوی رشته دندانپزشکی یکی از دانشگاه‌های روسیه در رابطه با قتل فرزندش گفت: عصر روز شنبه ۱۴ تیرماه حدود ساعت ۱۸:۴۰ یک ناشناس با من تماس گرفته و اطلاع داد که راننده پراید(فرزند بزرگم) متاسفانه در دعوای طایفه ای در خیابان تختی یاسوج تیر خورده و احتمالا جانباخته باشد . این ناشناس گفت که اورژانس پس از ۲۰ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و مصدوم را به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال دادند، خودتان را برسانید.

وی افزود: خودم را به محل حادثه رساندم، آقایی که با من تماس گرفته بود دو گوشی تلفن همراه فرزندم را تحویلم داد ، اما من در حال و وضعیت روحی خوبی نبودم و فراموش کردم که بپرسم چطور شماره من را گیر آوردید و با من تماس گرفتید، گوشی‌های فرزندم را گرفتم و به سمت اورژانس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج رفتم.
وی اظهارکرد: در اورژانس متوجه شدم پهلوی سمت راست فرزندم گلوله خورده  و حدود ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر باز شده  و با همه تلاش‌های کادر درمانی، متاسفانه فرزندم به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.
پدر علی خاطرنشان کرد: طبق گفته شاهدان عینی در محل حادثه، هر دو خانواده طرفین نزاع عموزاده بوده و به علت اختلافات قبلی درگیر بودند. 
وی ادامه داد: پسرم حوالی ساعت ۱۸:۴۰ پس از یک کار شخصی در خیابان تختی یاسوج در حال برگشت به سمت شهر و منزل بود که توقف کوتاهی جهت خرید آب معدنی یا میوه می کند که صدای درگیری، داد و فریاد و تیراندازی بلند می شود، در همین حین مغازه‌دار و یک خانم به فرزندم گفتند فعلاً بمانید تا وضعیت آرام شود سپس بروید، مرحوم به آنها گفت خودروام روشن و شیشه‌هایش هم پایین است بگذارید بروم که با اصرار مغازه دار چند دقیقه می ماند و حتی کرکره مغازه را هم کمک مغازه دار پایین می‌کشد و پس از آرام شدن نزاع به مغازه دار می گوید تا شرایط آرام است من از این منطقه بروم ، که پس از نشستن در خودرو یک پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ از طرفین نزاع به سمت مخالف خودرو فرزندم می آید و یک نفر اسلحه به دست روی درب آن خودرو می نشیند و از سمت درب شاگرد با اسلحه به فرزندم شلیک می کند.
وی تصریح کرد: طرفین نزاع و عاملان قتل فرزندم می گویند فرزند شما اشتباهی هدف گلوله قرار گرفت، اما من میگویم فرزندم و پلاک خودرواش مشخص بودند و طرفین نزاع هم عموزاده‌ بودند و همدیگر را می شناختند، پس چطور اشتباه کردند؟
وی ادامه داد: فرزند ۲۲ساله ام که  متولد ۱۲ آبان ۷۷ بود دانشجوی سال دوم رشته دندانپزشکی دانشگاه "سوماشکو" مسکو در کشور روسیه بود، به خاطر وضعیت کرونا دانشگاه‌شان تعطیل شده و حدود دو ماه بود که به ایران و شهر یاسوج آمده بود و آخرین امتحان خود را صبح روز شنبه ۱۴ تیرماه یعنی همان روزی که به قتل رسید به صورت مجازی داده بود.
پدر این دانشجو عنوان کرد: پرونده این قتل از سوی آگاهی و دستگاه‌های انتظامی، قضایی و امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال بررسی است و تاکنون حدود هفت هشت نفر از عاملان نزاع در رابطه با این پرونده دستگیر شدند و فعلا یک نفر فعلاً متواری است.
وی تاکید کرد: پسر من به این شکل کشته شد در صورتیکه مسئولان مجدانه برای ایجاد امنیت تلاش نکنند و با عاملان این قتل برخورد نکنند در آینده نیز شاهد چنین حوادثی خواهیم بود. بنابراین برای حفظ امنیت شهر، استان و کشور که افراد ناهنجار و اراذل و اوباش نظم و آرامش و امنیت جامعه را هدف قرار دادند و زیر سوال بردند باید هر چه سریعتر با عاملان این قتل طبق قانون برخورد شود.
وی ضمن تشکر از همکاری و تلاش مسئولان انتظامی، امنیتی و قضایی استان اظهارکرد: ما منتظر اجرای مُر قانون در رابطه با این پرونده هستیم. در واقع قاتل تنها یک نفر نبود بلکه سه نفر بودند که به نظرم کارشان مصداق محاربه است.
پدر علی تاکید کرد: از مسئولان نظامی و انتظامی، قضایی و امنیتی استان که تاکنون خوب عمل کردند انتظار داریم که سایر عاملان این قتل را دستگیر کنند و سریعتر به اشد مجازات و سزای اعمالشان برسند.
وی در پایان بیان کرد: قرار بود که روز پنجشنبه یا جمعه همان هفته ای که فرزندم به قتل رسید برایش به خواستگاری برویم که متاسفانه ناجوانمردانه به قتل رسید.

پلیس اعلام کرده که پرونده قتل تشکیل و پیگیری شده است و پلیس با قاطعیت اکثر عوامل و مشارکت کننده نزاع و این قتل را دستگیر کرده و تنها یک نفر متواری است که کارآگاهان پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی پیگیر دستگیری فرد متواری هستند، و به زودی دستگیر می شود.

ارسال نظر