زمان مطالعه: 3 دقیقه

کلاهبرداری سایبری با کتاب درسی

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از مردم خواست مراقب کلاهبرداری با عنوان فروش کتب درسی باشند.
17 تیر 1399
شناسه : 34193
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/34193
349+
بالا
رئیس پلیس فتا استان مرکزی از مردم خواست مراقب کلاهبرداری با عنوان فروش کتب درسی باشند.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتا استان مرکزی از مردم خواست مراقب کلاهبرداری با عنوان فروش کتب درسی باشند.

سرهنگ آنقی در خصوص ثبت‌نام کتب درسی دانش آموزان هشدار داد و گفت: با توجه به اینترنتی بودن ثبت‌نام کتب درسی، مردم مراقب کلاهبرداران سایبری باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه ثبت‌نام کتب درسی به صورت غیرحضوری و به صورت اینترنتی انجام می‌شود، افراد سودجو با سوء استفاده از این موقعیت پیش‌آمده با ترفند‌های مختلف و تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی اضافه کرد: متأسفانه در مراجعات اخیر به این پلیس، برخی کاربران به علت بی توجهی و استفاده از اپلیکیشن‌ها و لینک‌های فیشینگ که با عنوان ثبت نام کتب درسی در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته و این روند رو به افزایش است.

آنقی بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز اینگونه کلاهبرداری‌ها و با توجه به حساسیت موضوع، ضرورت تشکیل کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتب درسی و بسته و نظارت و مدیریت بر تمام فرآیند سفارش اینترنتی و توزیع از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از سوی دستگاه‌های مسئول یک نیاز و ضرورت است.

وی ادامه داد: ضمن تشدید نظارت و مدیریت بر فرایند سفارش و توزیع کتب درستی لازم است مدیران فنی سامانه‌های ثبت‌نام هم امنیت اطلاعات کاربران را تأمین و راه نفوذ کلاهبرداران حرفه‌ای را با برنامه‌های امنیتی مسدود کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از والدین دانش آموزان خواست هنگام ثبت‌نام محتوای آموزشی و کتب درسی فرزندانشان تنها از طریق وب‌سایت رسمی که از سوی آموزش و پرورش معرفی می‌شود اقدام کرده و از ورود به سایت‌های غیر معتبر و نامطمئن جدا خودداری کنند.

آنقی تصریح کرد: کاربران فضای مجازی توجه داشتند باشند که ثبت‌نام و پرداخت هزینه صرفاً از طریق درگاه ایمن انجام پذیرد و هنگام ورود اطلاعات بانکی از صفحه‌کلید‌های مجازی استفاده کرده و در صورت ثبت‌نام در محل‌های دیگر مانند کافی نت‌ها مراقب کی لاگر و دیگر موارد زمینه‌ساز کلاهبرداری باشند.

وی تاکید کرد: والدین محترم هنگام ثبت‌نام اینترنتی فرزندان خود حتماً آدرس وب‌سایت رسمی ارائه‌شده از سوی آموزش و پرورش را به صورت دستی وارد کرده و به نتایج موتور‌های جستجو اعتماد نکنند.

ارسال نظر