زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجات جان چهار نفر از اعضای خانواده از میان دود و آتش در شهرک مسعودیه

آتش نشانان دو ایستگاه در عملیاتی موفق به خاموش کردن آتش خودرو داخل پارکینگ و تخلیه ساکنین ساختمان شدند
15 تیر 1399
شناسه : 34088
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/34088
626+
بالا
آتش نشانان دو ایستگاه در عملیاتی موفق به خاموش کردن آتش خودرو داخل پارکینگ و تخلیه ساکنین ساختمان شدند

حادثه 24 - آتش نشانان دو ایستگاه در عملیاتی موفق به خاموش کردن آتش خودرو داخل پارکینگ و تخلیه ساکنین ساختمان شدند

همسایگان یک ساختمان مسکونی واقع در شهرک مسعودیه، خیابان شهید قدیانی، کو چه ترکاشوند زمانی که متوجه شدند شعله های آتش از داخل طبقه منفی یک درحال زبانه کشیدن است بلافاصله با سامانه تلفنی ۱۲۵ تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. ستاد فرماندهی نیز با توجه به حجم تماسهای دریافتی ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته زنگ ایستگاه ۱۵ و ۳۷ را به صدا درآورد و نیروها را به همراه تیم نجات ۲، تشک نجات، خودروی حامل دستگاه تنفسی و بالابر هیدرولیکی عازم محل حادثه کرد.

رضا مجریانی، معاون عملیات منطقه که در محل حاضر شده بود در این خصوص گفت: «آتش گرفتن یک دستگاه خودروی سواری دنا و یکدستگاه موتورسیکلت داخل پارکینگ ساختمان چهار طبقه مسکونی تک واحدی به متراژ حدود هفتاد متر مربع منجر به زبانه کشیدن آتش و رسیدن شعله به پنجره طبقه اول و همچنین دود زدگی شدید داخل طبقات شده بود. نیروها بلافاصله ضمن قطع برق و گاز ساختمان و ایمن کردن محل به دو تیم تقسیم و همزمان با بردن دو رشته لوله آبدهی به طبقه منفی یک برای نجات محبوسین داخل واحد به داخل طبقات راهی شدند.»

مجریانی افزود: «پس از جستجوی تمام واحدها، نیروها موفق به پیدا کردن چهار نفر از ساکنین ساختمان(دو پسر بچه حدود ۵ و ۴ ساله و زوج حدود ۴۰ ساله) که داخل دود غلیظ طبقات محبوس و احتمال خفگی آنها بسیار زیاد بود شدند و با انتقال همه آنها به پشت بام از خطر مرگشان جلوگیری کردند. پس از جستجوی تمام ساختمان نیروها از عدم وجود ساکن دیگری هنگام وقوع حادثه داخل طبقات و واحدها مطمئن شدند.»

این مدیر عملیاتی افزود:«سرانجام پس از مهار شعله و خاموش کردن آتش و تخلیه کامل دود حاصل از آتش سوزی که تمام ساختمان را در بر گرفته بود، آتش نشانان به لکه گیری و ایمن کردن محل مشغول شدند و با تحویل دادن موقعیت به عوامل نیروی انتظامی، به کار خود پایان دادند. خوشبختانه در این حادثه حال عمومی هر چهار نفر محبوسی پس از معاینات تیم اورژانس مساعد اعلام شد.

ارسال نظر