زمان مطالعه: 2 دقیقه

فوت جوان 26ساله همدانی بر اثر برق گرفتگی

جوان ۲۶ ساله هنگام تعمیر پمپ چاه دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
07 تیر 1399
شناسه : 33704
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/33704
579+
بالا
جوان ۲۶ ساله هنگام تعمیر پمپ چاه دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

حادثه24- جوان ۲۶ ساله هنگام تعمیر پمپ چاه دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

سرهنگ جمشید باقری فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر حادثه منجر به فوت در یکی از روستاهای شهرستان همدان رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با حضور ماموران در محل و تحقیقات اولیه مشخص شد جوان ۲۶ حین تعمیر دینام چاه آب دچار برق گرفتگی شده و بی درنگ به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان با بیان اینکه این جوان در بیمارستان جان باخت از شهروندان خواست هنگام استفاده یا تعمیر لوازم برقی جانب احتیاط را رعایت کنند.

طبق آخرین گزارش مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ۱۲ تن به علت برق گرفتگی سال گذشته جان خود را از دست دادند.

قرار گرفتن ۲ نقطه از بدن در مسیر جریان برق، موجب عبور برق از بدن می شود و با توجه به شدت و مدت عبور جریان برق گرفتگی به وجود می آید، برق گرفتگی عواقبی نظیر مرگ ناشی از ایست قلبی، سوختگی داخلی و سوختگی خارجی به همراه دارد.

پس از برق گرفتگی احتمال از کار افتادن کلیه ها و قطع دست ها به دلیل سوختگی داخلی، زیاد است یا به علت پرت شدن و لرزش ناشی از برق گرفتگی، استخوان ها دچار شکستگی می شوند.

خطرناکترین حالت ورود جریان از یک دست و خروج آن از دست دیگر است که در این هنگام به علت عبور جریان برق از قلب و ریه، احتمال از کار افتادن این اعضا و مرگ انسان زیاد است.

ارسال نظر