زمان مطالعه: 3 دقیقه

جزئیات سانحه برخورد شدید قطار با پژو در اهواز

رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه آهن گفت: ساعت 19 دیروز یک دستگاه پژو با قطار مسافری اهواز ـ تهران در گذرگاهی مجاز اما بدون مستحفظ برخورد کرد که پرونده همچنان در دست بررسی است و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.
04 تیر 1399
شناسه : 33588
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/33588
1367+
بالا
رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه آهن گفت: ساعت 19 دیروز یک دستگاه پژو با قطار مسافری اهواز ـ تهران در گذرگاهی مجاز اما بدون مستحفظ برخورد کرد که پرونده همچنان در دست بررسی است و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

حادثه24- رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه آهن گفت: ساعت 19 دیروز یک دستگاه پژو با قطار مسافری اهواز ـ تهران در گذرگاهی مجاز اما بدون مستحفظ برخورد کرد که پرونده همچنان در دست بررسی است و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

غضنفر فولادی درباره جزئیات برخورد قطار مسافری اهواز ـ تهران با یک دستگاه خودرو اظهار کرد: شب گذشته قطار اهواز - تهران در بلاک بامدژ -  آهودشت در گذرگاهی مجاز اما بدون مستحفظ با یک دستگاه خودرو پژو برخورد کرد که منجر به فوت سه سرنشین این خودرو شد.

وی افزود: در برخی گذرگاه‌های کم تردد مستحفظ و راهداری وجود ندارد، اما بر اساس قوانین و مقررات رانندگان باید قبل از عبور از خط به صورت کامل توقف کنند و پس از حصول اطمینان از آزاد بودن خط ریلی با دنده 2 از آن عبور کنند.

غضنفری با تاکید بر این که حق هیچ کسی در پرونده‌های تشکیل شده در سوانح ریلی ضایع نخواهد شد گفت: هنوز مشخص نیست که در سانحه دیشب چه کسی مرتکب قصور و باعث بروز این سانحه شده است، اما بر اساس قانون در وهله اول پرونده در ناحیه و استان مورد نظر توسط کارشناسان بررسی و نتایج آن اعلام می‌شود، اما اگر از هر یک از طرفین مانند اولیا دم در این پرونده، اعتراضی وجود داشته باشد می‌توانند به کمیسیون عالی سوانح شرکت راه آهن مراجعه کنند تا مجددا پرونده را دقیق تر بررسی کنند.

رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه آهن اظهار کرد: گرچه رانندگان به هنگام عبور از گذرگاه‌های مجاز بدون مستحفظ باید از آزاد بودن خط اطمینان حاصل و پس از توقف کامل عبور کنند اما ممکن است برخی مواقع به دلیل رعایت نکردن سرعت مجاز، نزدن سوت قطار یا دلایل دیگر قصور از ماموران راه آهن باشد که این مسائل و پارامترها بر اساس مستندات کامل بررسی شده و به هیچ وجه حق کسی ضایع نخواهد شد.

ارسال نظر