زمان مطالعه: 4 دقیقه

ماجرای قاتلانی که در کرمانشاه پرسه می زنند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از خرده فروشان مواد به عنوان قاتلان اجتماعی یاد کرد و افزود: چون زنجیره مقابله در حوزه مواد مخدر کامل نیست، این افراد رها شده‌اند.
31 خرداد 1399
شناسه : 33373
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/33373
471+
بالا
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از خرده فروشان مواد به عنوان  قاتلان اجتماعی  یاد کرد و افزود: چون زنجیره مقابله در حوزه مواد مخدر کامل نیست، این افراد رها شده‌اند.

حادثه 24 - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از خرده فروشان مواد به عنوان  قاتلان اجتماعی  یاد کرد و افزود: چون زنجیره مقابله در حوزه مواد مخدر کامل نیست، این افراد رها شده‌اند.

سرهنگ علیرضا دلیری در نشست خبری امروز (۳۱ خرداد) با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر نباید فقط به انجام اقدامات قهری محدود شود و ما نیازمند کارهای فرهنگی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به فعالیت خرده فروشان مواد مخدر در محلات مختلف شهر، گفت: اگر یک نفر فردی را به قتل برساند، دستگیر و اعدام می شود، اما متاسفانه خرده فروشان مواد مخدر که به نوعی قاتلین اجتماعی هستند رها شده‌اند.

دلیری تاکید کرد: برای اقدام موثر علیه این افراد باید از طریق کار فرهنگی، جامعه را برای آنها به لحاظ روانی ناامن کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: در کنار مبارزه قهری و فرهنگی با معضل مواد مخدر، نیاز به مبارزه زنجیره‌ای و موثر با این معضل داریم. بطور مثال در حال حاضر پلیس دستگیری در حوزه مواد مخدر را انجام داده و افراد دستگیر شده را تحویل دستگاه قضایی می‌دهد و قاضی به دلیل خلاهای قانونی نمی تواند حکم بازدارنده ای صادر کند و همین امر مبارزه را به نتیجه مطلوب نمی رساند.

دلیری تصریح کرد: در دیگر ابعاد مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر از جمله نگهداری معتادان متجاهر هم همین مشکلات وجود دارد و زنجیره مقابله کامل نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در ادامه به تشریح عملکرد این پلیس در سه ماهه ابتدایی امسال پرداخت و افزود: طی این مدت بیش از ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

وی افزود: از مجموع کشفیات مواد مخدر امسال استان، حدود ۸۰ کیلوگرم آن مربوط به کشفیات شیشه است.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از دستگیری ۴۵۰ نفر در حوزه مواد مخدر طی این مدت خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲۰ نفر مربوط به دستگیری معتادان متجاهر است.

دلیری به ناخالصی مواد مخدر هم اشاره‌ای داشت و افزود: این امر می تواند سلامت مصرف کنندگان را تهدید کند و از طرفی از آنجاکه مواد به دلیل ناخالصی بالا نیاز فرد معتاد را تامین نمی کند، وی مجددا به فاصله کوتاهی برای خرید مواد اقدام می کند.

وی افزود: بعضا مواردی داشته ایم که شش کیلو هرویین کشف کرده ایم، اما بعد از بررسی مشخص شده که محتوای آن کافئین و استامینوفن است که به معتادان به عنوان هرویین غالب می‌کنند.

ارسال نظر