زمان مطالعه: 5 دقیقه

جزئیات آخرین تماس تلفنی قاضی منصوری پیش از مرگ

وکیلِ قاضی منصوری می گوید موکلش تا دقایقی پیش از مرگ از واتس اپ خود استفاده می کرده و چند تماس تلفنی برقرار کرده بود. این در حالی است که خانواده او نیز با وی صحبت کرده بودند و حال او را مساعد توصیف کرده بودند.
31 خرداد 1399
شناسه : 33328
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/33328
602+
بالا
وکیلِ قاضی منصوری می گوید موکلش تا دقایقی پیش از مرگ از واتس اپ خود استفاده می کرده و چند تماس تلفنی برقرار کرده بود. این در حالی است که خانواده او نیز با وی صحبت کرده بودند و حال او را مساعد توصیف کرده بودند.

حادثه 24 - وکیلِ قاضی منصوری می گوید موکلش تا دقایقی پیش از مرگ از واتس اپ خود استفاده می کرده و چند تماس تلفنی برقرار کرده بود. این در حالی است که خانواده او نیز با وی صحبت کرده بودند و حال او را مساعد توصیف کرده بودند.

«جسد غلامرضا منصوری بیرون هتلی در رومانی پیدا شد»؛ خبر کوتاه بود و شوکه‌کننده. زندگی آقای بازپرس که افکار عمومی منتظر بازگشت او به کشور و حضورش در دادگاه بود، روی سنگفرش‌های هتلی در بخارست رومانی به پایان رسید. خبر را ابتدا رادیوفردا، یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در اروپا منتشر کرد؛ خبری که نشان از آن داشت که منصوری از پنجره محل اقامت، خود را به پایین پرت کرده و درگذشته است. حادثه‌ای عجیب که باعث شد تا دقایقی پس از انتشار خبر و دست به دست شدن در فضای مجازی، حتی وکیل غلامرضا منصوری را هم در بهت و بی‌خبری فرو ببرد.

آن‌جا که نجف‌پور ثانی، درباره خبر منتشر شده مبنی بر مرگ منصوری، گفت که تازه دقایقی است در جریان این موضوع از طریق شبکه‌های ماهواره‌‌ای قرار گرفته است. وکیل متهم منصوری با بیان اینکه او نیز از شنیدن این خبر شوکه شده و مبهوت است، تایید خبری را که آن دقایق بیشتر شبیه به یک شوخی توییتری بود تا حقیقت عجیب یک پرونده جنجالی، منوط به پیگیری بیشتر عنوان کرد. دقایقی بعد اما تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که خبر درگذشتِ «بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه» را از این شوخی‌ها و شایعات فراتر می‌برد؛ گزارشی که در تلویزیون رومانی در حال پخش بود و عکسی از غلامرضا منصوری و فضای اطراف هتل محل اقامت او را نشان می‌داد که ظاهرا جسد منصوری بر سنگفرش روبه‌روی آن پیدا شده است.

آخرین تماس بازپرس

ساعتی پس از تایید این خبر و خروج وکیل متهم منصوری از بهت و شوک اولیه، این وکیل دادگستری در توضیحاتی تکمیلی گفت که خانواده‌ بازپرس فقید هم از طریق رسانه‌ها از درگذشت او مطلع شده‌اند. او همچنین گفته بلافاصله پس از اطلاع از درگذشت موکلش، آخرین ارتباطات اینترنتی خود را با او بررسی کرده و متوجه شده که اپلیکیشن واتس‌آپِ بازپرس فقید دست‌کم تا ساعت 15 و 15 دقیقه فعال بوده و احتمالا او تا همان حوالی از واتس‌آپ خود استفاده کرده است. این وکیل دادگستری همچنین گفته است: «خانواده آقای منصوری آخرین بار ساعت 11 روز جمعه با او تماس داشته‌اند که حال‌شان مساعد بوده است.» این وکیل دادگستری همچنین گفته است: «دولت و پلیس رومانی مسوول حفظ جان موکلم بوده‌ا‌ند و باید پاسخگو باشند.»

نقطه پایان بر جنجال 12 روزه؟

با این حساب جنجال 12روزه حضور بازپرس منصوری به عنوان متهم ردیف نهم در پرونده پُرحاشیه اکبر طبری که از هجدهم خردادماه و با برگزاری نخستین جلسه دادگاه این پرونده آغاز شده بود، می‌رفت که پایان یابد یا دست‌کم رنگ و بوی دیگری بگیرد. با این همه اما حالا با وجود بی‌خبری از اینکه منصوری خودکشی کرده یا کشته شده، افکار عمومی می‌خواهد بداند چه کس یا کسانی نگران حضور منصوری در دادگاه بوده‌اند؟ پرسشی که پاسخ به آن می‌تواند گره از معمای مرگ مشکوک آقای بازپرس باز کند. اینکه چرا منصوری که یک روز بعد از برگزاری اولین جلسه دادگاه اکبر طبری، درحالی که بنابر اعلام دادستان این پرونده به دریافت 500 هزار یورو رشوه متهم شده بود، در پیامی ویدیویی اعلام کرد که در اسرع وقت به ایران بازمی‌گردد اما 12 روز بعد دست به خودکشی زده یا به دستان قاتل یا قاتلانی مرموز به قتل رسیده است؟!

ارسال نظر