زمان مطالعه: 3 دقیقه

عامل هتک حیثیت دختر کرمانشاهی در دام پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با توجه به پرونده‌های هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی گفت: ارسال تصاویر خصوصی برای دیگران می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد.
24 خرداد 1399
شناسه : 33087
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/33087
558+
بالا
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با توجه به پرونده‌های هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی گفت: ارسال تصاویر خصوصی برای دیگران می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد.

حادثه24- رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با توجه به پرونده‌های هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی گفت: ارسال تصاویر خصوصی برای دیگران می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد.

سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان با کشف پرونده هتک حیثیت دختر جواناعلام این خبر گفت: خانم جوانی ضمن مراجعه به این پلیس مدعی شد فرد ناشناسی در شبکه اجتماعی تلگرام با به دست آوردن تصاویر خصوصی وی اقدام به تهدید وی کرده و با این کار مخل امنیت و آسایش او شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکیه در ادامه اظهارات خود بیان داشت فرد مجرم با فریب و اغفال وی تصاویر خصوصی او را به دست آورده است.

او افزود: با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری و با بررسی مدارک و مستندات شاکی و تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی، متهم مورد شناسایی قرارگرفت و پس از هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا انتقال یافت.

سرهنگ کریمی هشدار داد: برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سیستم‎های رایانه‎ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان توصیه کرد: کاربران به هیچ عنوان تصاویر خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، زیرا این کار می‌تواند به هتک حیثیت و انتشار تصاویر در فضای مجازی منجر گردد همچنین کاربران می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۱ گزارش نمایند.

ارسال نظر