زمان مطالعه: 6 دقیقه

نجات قاتل کرمانشاهی از چوبه دار با کمک نیکوکاران

جوانی که در ۲۵سالگی داماد خانواده را به قتل رسانده بود با اعلان‌های روزنامه شرق و تلاش گروه یاران نجات از چوبه دار نجات یافت و به زندگی بازگشت.
22 خرداد 1399
شناسه : 33025
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/33025
548+
بالا
جوانی که در ۲۵سالگی داماد خانواده را به قتل رسانده بود با اعلان‌های روزنامه شرق و تلاش گروه یاران نجات از چوبه دار نجات یافت و به زندگی بازگشت.

حادثه24- جوانی که در ۲۵سالگی داماد خانواده را به قتل رسانده بود با اعلان‌های روزنامه «شرق» و تلاش گروه یاران نجات از چوبه دار نجات یافت و به زندگی بازگشت.

این جوان کرمانشاهی که بهزاد نام دارد روز 25 مهرماه سال ۱۳۸۹ هنگام بازگشت به منزل دید داماد خانواده به نام علی به دلیل اختلافات مالی با مادرش درگیر شده و مادرش خون‌آلود نقش بر زمین شده است. پسر جوان به همین دلیل با شوهرخواهرش درگیر شد و در این نزاع علی جانش را از دست داد.

این جوان محکوم به قصاص پیش از ماه مبارک رمضان تا چندقدمی چوبه دار رفت، اما با وساطت و تلاش مسئولان امور فرهنگی زندان «دیزل‌آباد» کرمانشاه برای تهیه دیه درخواستی از اولیای‌دم مقتول فرصت گرفت.

با انتشار گزارش‌های روزنامه «شرق»، مساعدت گروه یاران نجات، کمک نیکوکاران و همچنین با تلاش قابل تقدیر «کوروش سلیمانی» بازیگر محبوب سینما، تئاتر و تلویزیون و «سیروس سپهری» بازیگر محبوب سریال «نون خ» مبلغ دیه ۱۰ روز پیش از موعد مقرر آماده و به حساب دادگستری کل استان کرمانشاه واریز شد و با دستور قاضی پرونده مراحل آزادی این جوان محکوم به قصاص به جریان افتاد.

بهزاد پیش از این در دادگاه در دفاع از خود به قاضی پرونده گفته بود: «برای انجام کاری از منزل خارج شدم و هنگامی که به خانه بازگشتم، دیدم مقتول و دو نفر دیگر با مادرم درگیر شده‌اند و مادرم که روی زمین غرق در خون شده بود، به‌شدت ناله می‌کرد. من ابتدا شوکه و با دامادمان درگیر شدم. او با ضربات کارد مرا هم به‌شدت زخمی کرد. من هم به آشپزخانه رفتم و یک چاقو برداشتم. به محض اینکه به حیاط خانه رسیدم، مقتول پاهایم را گرفت و مرا به زمین کوبید. در همین زمان نمی‌دانم چاقوی من یا قمه خودش به شکمش برخورد کرد. هر دو نفر ما را به بیمارستان بردند. پس از آنکه زخم‌های من بخیه خورد، فهمیدم دامادمان فوت شده است».

بهزاد پس از آخرین جلسه دادگاه به جرم قتل عمد علی به قصاص محکوم شد. پس از ۹ سال حبس در زندان بالاخره با تلاش مسئولان امور فرهنگی زندان و مساعدت خانواده مقتول سازش‌نامه‌ای بین طرفین به امضا رسید که مطابق آن، خانواده قاتل باید مبلغ صد میلیون تومان تا آخر خردادماه به حساب خانواده مقتول واریز می‌کردند و چنانچه این کار انجام نمی‌شد، مهلت خانواده مقتول به پایان می‌رسید و حکم قصاص توسط خانواده مقتول اجرا می‌شد.

با تلاش خانواده بی‌بضاعت متهم به قتل و خیران شهر کرمانشاه و خبرنگار «شرق»، مبلغ ۷۰ میلیون تومان به حساب دادگستری استان کرمانشاه واریز شده و فقط مبلغ ۳۰ میلیون تومان از وجه دیه درخواستی خانواده مقتول باقی مانده بود.

با تلاش «افسون علیمرادیان» فعال اجتماعی و عضو اصلی گروه یاران نجات مبلغ ۱۰ میلیون تومان توسط یک خیر از «تهران» و با اعلان‌های روزنامه «شرق» مبلغ ۱۸ میلیون تومان با همکاری چند خیر دیگر از تهران به حساب گروه یاران نجات و دو میلیون تومان نیز با اعلان‌های روزنامه «شرق» و تلاش هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون به حساب گروه یاران نجات واریز شد تا بهزاد از چوبه دار رهایی یابد.

نکته قابل توجه پرونده آزادی بهزاد ورود کوروش سلیمانی و سیروس سپهری دو هنرمند محبوب سینما و تئاتر است که با تلاش قابل تقدیر خود در پیج‌های اینستاگرام خود، پس از «پرویز پرستویی»، «مهتاب کرامتی»، «فریبا کوثری» و «محسن چاوشی» به جرگه هنرمندان فعال در عرصه صلح و سازش قتل پیوستند.

امید می‌رود با ورود این هنرمندان دلسوز به این وادی تعداد بیشتری از محکومان به قصاص از طناب دار رهایی یابند. گروه یاران نجات یک گروه خیریه است که با تلاش چند خبرنگار و فعال اجتماعی معتبر اداره می‌شود و با احتساب پرونده بهزاد، تاکنون موفق به نجات ۴۳ زندانی محکوم به قصاص شده‌ است.

 

ارسال نظر