زمان مطالعه: 1 دقیقه

لیست اسامی مطرح شده در دادگاه اکبر طبری

برخی از اسامی که در جلسه نخست دادگاه مطرح شد به این شرح است که هر یک به نوعی در این پرونده یا نقش داشتند و یا به عنوان مطلع حضور یافتند.
18 خرداد 1399
شناسه : 32836
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/32836
935+
بالا
برخی از اسامی که در جلسه نخست دادگاه مطرح شد به این شرح است که هر یک به نوعی در این پرونده یا نقش داشتند و یا به عنوان مطلع حضور یافتند.

حادثه 24 - برخی از اسامی که در جلسه نخست دادگاه مطرح شد به این شرح است که هر یک به نوعی در این پرونده یا نقش داشتند و یا به عنوان مطلع حضور یافتند.

اکبر طبری مأمور به خدمتی که ۲۰ سالی می‌شد در قوه قضائیه مشغول به کار بود. نام کاملش علی اکبر طبری پور است که در دوره‌های ریاست مرحوم هاشمی شاهرودی و همچنین آملی لاریجانی سمت‌های مختلفی را امور مدیریتی مالی، رفاهی و اجرایی بر عهده داشت با آمدن آیت الله رئیسی برکنار و به دلیل بر ملأ شدن فسادها و زد و بندهایش بازداشت شد.

پس از بازداشت طبری سخنگوی قوه قضائیه بارها اعلام کرد که طبری معاون رئیس قوه قضائیه نبوده بلکه در معاونت اجرایی مشغول به کار بوده است. بالاخره پس از ماه‌ها تحقیقات و مطرح شدن عناوین و اسامی برخی مسئولان سرشناس و قضات که برخی از آنها تکذیب و برخی هم تائید شد، قرار بود تا پایان اسفند ۹۷ دادگاه طبری برگزار شود اما این دادگاه با تأخیر سه ماهه و به دلایل مختلف از جمله برکناری وکلا به تعویق افتاد تا در نهایت امروز ۱۸ خرداد ماه جعبه سیاه فساد قوه قضائیه پای میز محاکمه حاضر شود.

طبری که بارها پله‌های قدیمی و سنگی دادگاه کیفری استان تهران را پرونده به دست برای زد و بندهایش بالا و پایین کرده بود امروز با لباس راه راه زندان بار دیگر در این محل حضور یافت البته این بار نه برای زد و بند بلکه برای پاسخگویی به قانون.

پرونده طبری پور یا به قول معروف همان طبری اجرایی، یکی از پرونده‌های پیچیده و سنگین فساد در داخل قوه قضائیه است که نام خیلی‌ها در آن به عناوین مختلف از مطلع گرفته تا متهم در آن مطرح است. برخی از اسامی که در جلسه نخست دادگاه مطرح شد به شرح زیر است که هر یک به نوعی در این پرونده یا نقش داشتند و یا به عنوان مطلع حضور یافتند.

اسامی مطرح شده در دادگاه اکبر طبری

ارسال نظر