زمان مطالعه: 2 دقیقه

نجات 5 متهم به قتل از پای چوبه دار

رئیس شوراهای حل‌اختلاف استان زنجان، از سازش ۵ فقره پرونده قتل در شوراهای حل‌اختلاف استان در سال گذشته خبر داد.
29 اردیبهشت 1399
شناسه : 32106
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/32106
426+
بالا
رئیس شوراهای حل‌اختلاف استان زنجان، از سازش ۵ فقره پرونده قتل در شوراهای حل‌اختلاف استان در سال گذشته خبر داد.

حادثه 24 - رئیس شوراهای حل‌اختلاف استان زنجان، از سازش ۵ فقره پرونده قتل در شوراهای حل‌اختلاف استان در سال گذشته خبر داد.

محمدرضا احمدی دیروز (۲۸ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، از سازش ۵ فقره پرونده قتل در شوراهای حل‌اختلاف استان زنجان در سال گذشته، اظهار کرد: با تلاش اعضای شوراهای حل‌اختلاف استان و همکاری ستاد صبر و معاونت فرهنگی دادگستری زنجان ۵ فقره پرونده قتل در شوراهای حل‌اختلاف استان زنجان در سال گذشته سازش شد که برای این امر با دستور رئیس‌کل دادگستری استان دو تیم ویژه سازش در سطح استان تشکیل شده است.

این مسئول با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی موجودی پرونده‌های معوق و مسن در شوراهای حل‌اختلاف زنجان، ادامه داد: با توجه به سیاست رییس قوه‌ قضائیه و پیگیری روزانه رییس‌کل دادگستری استان در خصوص کاهش موجودی و عملکرد همکاران قضایی و اداری و شوراهای حل‌اختلاف نرخ رسیدگی در شعب شهری در سال گذشته به ۱۰۱ درصد افزایش یافت و با عملکرد مثبت ۶۶۶ در شعب شوراها موجودی شعب به ۳۷۱۰ پرونده با میانگین هر شعبه ۵۵ فقره رسید.

وی افزود: میانگین موجودی شعب (در سال ۹۷) به ازای هر شعبه ۱۱ فقره کاهش یافته است و در اجرای احکام که از دغدغه‌های جدی مدیریت استانی و از سیاست‌های اصولی ریاست قوه، کاهش موجودی بوده است.

احمدی تصریح کرد: نرخ رسیدگی در اجرای احکام شعب شوراهای حل‌اختلاف استان به ۱۰۱ درصد افزایش یافت به این معنا که نه تنها همه پرونده‌های ورودی رسیدگی شد، بلکه درصدی از پرونده‌های معوق سال‌های گذشته نیز تعیین تکلیف و مختومه شد، در حالی که در اول سال موجودی اجرای احکام استان ۸۵۲۲ فقره بود با ۱۲ درصد کاهش و عمدتا از پرونده‌های معوق و مسن به ۷۵۰۰ فقره رسید.

ارسال نظر