زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرگ دلخراش جوان همدانی بر اثر واژگونی تراکتور

در پی واژگونی یک دستگاه تراکتور، راننده جوان آن به شکل دلخراشی در زیر آن جان باخت.
24 اردیبهشت 1399
شناسه : 31886
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/31886
789+
بالا
در پی واژگونی یک دستگاه تراکتور، راننده جوان آن به شکل دلخراشی در زیر آن جان باخت.

حادثه24- در پی واژگونی یک دستگاه تراکتور، راننده جوان آن به شکل دلخراشی در زیر آن جان باخت.

سرهنگ رضا عزیزی، با اعلام مطلب فوق افزود: کارشناس پلیس راه سرعت غیر مجاز را عامل واژگونی تراکتور و مرگ راننده ۳۵ ساله آن اعلام کردند.

رئیس پلیس راه استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تراکتور فاقد کمک فنر بوده و در صورت بالا بودن سرعت به ویژه در سر پیچ، با هدایت فرمان به یک سمت، بلافاصله واژگون می‌شود.

سرهنگ عزیزی، تراکتور را ناایمن ترین وسیله، حتی نسبت به موتورسیکلت دانست و تصریح کرد: در بیشتر موارد به هنگام بروز حادثه ابتدا راننده آن به علت نبود حفاظ و اتاقکی بر روی تراکتور و سقوط و برخورد با سطح جاده، آسیب می‌بیند.

وی افزود: بیشتر دارندگان و رانندگان تراکتور بیمه‌نامه و گواهینامه ندارند و هنگام بروز حادثه و مرگ سرپرست خانواده، دیگر اعضای خانواده از نظر اقتصادی با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: برخی از رانندگان تراکتور نسبت به سوارکردن مسافر نیز اقدام می‌کنند در حالیکه ظرفیت این وسیله نقلیه تنها یک نفر و آن هم راننده بوده و آنها از نظر قانونی مجاز به سوار کردن فرد دیگری نیستند.

سرهنگ عزیزی گفت: بیشتر سوانح تراکتور مربوط به رانندگی غیر ایمن در زمین های کشاورزی هنگام شخم زدن است چرا که شخم زدن زمین های با شیب تند و مجهز نبودن تراکتور به کمک فنر موجب می شود با اندک ضربه ای این وسیله نقلیه واژگون ‌شود.

ارسال نظر