زمان مطالعه: 2 دقیقه

هتک حرمت در اینستاگرام بخاطر رد پیشنهاد دوستی

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از دستگیری عامل هتک حیثیت با ایجاد صفحات جعلی در فضای مجازی توسط پلیس فتای شهرستان ملایر خبر داد.
22 اردیبهشت 1399
شناسه : 31779
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/31779
481+
بالا
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از دستگیری عامل هتک حیثیت با ایجاد صفحات جعلی در فضای مجازی توسط پلیس فتای شهرستان ملایر خبر داد.

حادثه24- فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از دستگیری عامل هتک حیثیت با ایجاد صفحات جعلی در فضای مجازی توسط پلیس فتای شهرستان ملایر خبر داد.

سرهنگ محمدباقر سلگی در توضیح این خبر اظهار کرد: به دنبال دریافت مرجوعه قضایی توسط یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس صفحه ای جعلی به نام همسرم در شبکه اجتماعی اینستاگرام ساخته که در آن توسط عکس های شخصی، موجبات مزاحمت و سوءاستفاده را فراهم کرده است، بلافاصله دستور لازم به منظور پیگیری به پلیس فتای شهرستان داده شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های تخصصی انجام شده و انجام اقدامات فنی در فضای مجازی، هویت متهم شناسایی و مخفیگاه وی کشف شد که با اخذ مجوز از دستگاه قضایی، متهم توسط مأموران دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل شد.

سلگی بیان کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما پس از مشاهده شواهد مستدل و غیرقابل انکار پلیس، به ناچار لب به اعتراف گشود و بزه مذکور را قبول کرد.

وی ادامه داد: در این ارتباط متهم با اعلام اینکه پس از اینکه در فضای مجازی به شاکیه درخواست دوستی دادم و با جواب منفی وی مواجه شدم، عکس شاکیه را از روی حساب کاربری اش کپی کرده و صفحه ای به نام او ایجاد کردم.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اینکه هر گونه سوءاستفاده از فیلم یا عکس های خصوصی در شبکه های اجتماعی یکی از شایع ترین جرائم در حوزه فضای مجازی است، مطرح کرد: هر گونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی، برابر ماده 17 قانون جرائم رایانه ای جرم محسوب شده و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

ارسال نظر