زمان مطالعه: 4 دقیقه

اظهارات سخنگوی شورای شهر قزوین درباره تخریب تندیس فردوسی

روز گذشته عکس تخریب تندیس فردوسی در خیابان «فردوسی» قزوین در فضای مجازی دست به دست شد؛ عکسی که نشان می‌داد مجسمه اصلی از پایه جدا شده و پایه آن تخریب شده است، این موضوع را از شورای شهر قزوین پیگیری کردیم.
17 اردیبهشت 1399
شناسه : 31577
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/31577
548+
بالا
روز گذشته عکس تخریب تندیس فردوسی در خیابان «فردوسی» قزوین در فضای مجازی دست به دست شد؛ عکسی که نشان می‌داد مجسمه اصلی از پایه جدا شده و پایه آن تخریب شده است، این موضوع را از شورای شهر قزوین پیگیری کردیم.

حادثه 24 - روز گذشته عکس تخریب تندیس فردوسی در خیابان «فردوسی» قزوین در فضای مجازی دست به دست شد؛ عکسی که نشان می‌داد مجسمه اصلی از پایه جدا شده و پایه آن تخریب شده است، این موضوع را از شورای شهر قزوین پیگیری کردیم.

مهدیه سادات قافله‌باشی، سخنگوی شورای شهر قزوین ضمن تأکید روی این موضوع که شهرداری قدردان فرهنگ و هنر ایران است؛ تصریح کرد: روز گذشته تصویری از تندیس فردوسی که پایه آن تخریب‌ شده در فضای مجازی منتشر شد، برخی شهرداری و شورای شهر را مورد هجمه قرار دادند این در حالی است که شهرداری همواره برای بزرگان علم و ادب کشور و استان ارزش قائل بوده و هست.

وی در تشریح دلایل این اتفاق افزود: در ابتدای خیابان فردوسی شمالی قزوین یک پارک وجود داشت، با توجه به این‌که این پارک نزدیک بیمارستان دهخدا و یک بستنی‌فروشی معروف بود و نیز به دلیل داشتن سرویس بهداشتی به‌کرات مورداستفاده عموم مردم قرار می‌گرفت.

سخنگوی شورای شهر قزوین اظهار کرد: با توجه به این‌که پارک شکل مناسب نداشت طرح بازپیرایی آن توسط شهرداری منطقه ۲ مطرح شد و ایجاد پارک محلی فردوسی شمالی در دستور کار قرار گرفت، طبق آنچه در بازپیرایی در نظر گرفته شد تندیس باید جابه‌جا می‌شد، در حال حاضر نیز تندیس فردوسی دست‌نخورده و درنهایت سلامت به سازمان زیباسازی منتقل‌شده است.

وی بیان کرد: پایه تندیس نیز باید منتقل می‌شد بنابراین بخشی از آن تخریب‌شده، بازتاب‌های صورت گرفته در فضای مجازی نیز ناشی از انجام شتاب‌زده این کار است که فکر می‌کنم بهتر بود همکاران مجموعه شهرداری کار را می‌پوشاندند و در جابه‌جایی آن سلیقه بیشتری به خرج می‌دادند.

قافله‌باشی عنوان کرد: این اطمینان را می‌دهم که برای تندیس اتفاقی نیفتاده و در اسرع وقت به همان شکل در ابتدای خیابان فردوسی قرار داده می‌شود، شورای شهر قزوین و شهرداری برای پاسداشت ادبیات اهمیت بالایی قائل است و هیچ‌گاه از این نهادها توهینی به بزرگان ادب و فرهنگ کشور نشده است، از طرفی فردوسی شاعر حماسه‌سرای ایرانی و سراینده شاهنامه، حافظ راستین سنت‌های ملی و شناسنامه قوم ایرانی است.

 وی خاطرنشان کرد: شاید بدون وجود این اثر بزرگ، بسیاری از عناصر مثبت فرهنگ آبا و اجدادی ما در طوفان حوادث تاریخی نابود می‌شد و اثری از آن‌ها به‌جای نمی‌ماند بنابراین ما قدردان حکیم فردوسی هستیم و از نگرانی مردم سپاسگزاریم چراکه تماس‌های متعددی صورت گرفته است، ضمن عذرخواهی از تخریب پایه تندیس تأکید می‌کنم که در اسرع وقت تندیس حکیم فردوسی در جای خود نصب خواهد شد.

ارسال نظر