زمان مطالعه: 7 دقیقه

کلیپ عبور خطرناک مادر و نوزاد از رودخانه جعلی است!

در روزهای گذشته کلیپی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش شد و در آن خانمی همراه با نوزادش از گرگر نصب شده بر روی رودخانه ای عبور می کرد و همین امر موجب شد تعدادی از مسئولان استان کهگیلویه وبویراحمد برای پیگیری این موضوع به روستای آبریز در بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه اعزام شدند.
17 اردیبهشت 1399
شناسه : 31540
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/31540
552+
بالا
در روزهای گذشته کلیپی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش شد و در آن خانمی همراه با نوزادش از گرگر نصب شده بر روی رودخانه ای عبور می کرد و همین امر موجب شد تعدادی از مسئولان استان کهگیلویه وبویراحمد برای پیگیری این موضوع به روستای آبریز در بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه اعزام شدند.

حادثه24- در روزهای گذشته کلیپی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش شد و در آن خانمی همراه با نوزادش از گرگر نصب شده بر روی رودخانه ای عبور می کرد و همین امر موجب شد تعدادی از مسئولان استان کهگیلویه وبویراحمد برای پیگیری این موضوع به روستای آبریز در بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه اعزام شدند.

این فیلم با عنوان فیلم لحظات دلهره آور عبور زن جوان و نوزادش از رودخانه ای بزرگ در فضای مجازی و از سوی رسانه ها و خبرگزاری های رسمی طی زمان کوتاهی به عنوان یکی از پربازدیدترین خبرها در سراسر کشور دست به دست شد.

گرگر وسیله ای است که از سیم ساخته شده  و در دو طرف رودخانه به گونه ای جاسازی می شود که بتوان عرض رودخانه را  طی کرد.

اتشار این کلیپ در فضای مجازی برای مسئولان استان کهگیلویه وبویراحمد به یک دغدغه بزرگ نیز تبدیل شد. حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد برای پیگیری این موضوع فرماندار کهگیلویه را برای ماموریت به منطقه اعزام کرد.

فرماندار کهگیلویه به همراه فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از رسانه ها برای اطمینان کامل از صحت کلیپ منتشر شده بعد از ظهر سه شنبه به منطقه آبریز از توابع بخش مرکزی این شهرستان حرکت کرد. برای رسیدین به منطقه ابریز باید از جاده در دست احداث پاتاوه به دهدشت و تونل های نیمه کاره عبور کرد. بعد از ۴۰ دقیقه رانندگی به بزرگترین تونل جاده پاتاوه به دهدشت رسیدیم که در وردی تونل با توجه به مشغول بودن کارگران اجازه ورود داده نشد.

با پیشنهاد کارگران تونل از یک جاده میانبر ولی پر از چاله و چوله های خطرناک به منطقه آبریز حرکت کردیم.

بعد از یک ساعت به محل احداث سد آبریز در روستای آبریز و گرگر خبرساز رسیدیم.

گرگر خبرساز  با یک کابل بزرگ در کنار خط لوله بر بلندای رودخانه خروشان مارون خودنمایی می کرد. مشخصات ظاهری این گرگر با گرگری که در کلیپ از آن به سختی یاد می شد تفاوت بسیاری داشت. یکی از تفاوت های اصلی این گرگر با کلیپ فاصله زیاد ان با رودخانه بود.

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه یکی از اهالی روستای آبریز که پسر ۱۷ ساله بود پیدا شد. از پسر بچه جوان نام روستای ان طرف رودخانه که در حوزه استحفاظی شهرستان بود را سوال کردم. علی جوادی نام روستا را  اندرون و مربوط به شهرستان چرام دانست و گفت: با توجه به وجود رودخانه ارتباط چندانی با اهالی روستای اندرون نداریم. وی با اشاره به اینکه از این گرگر هیچ استفاده ای در طول سال نمی شود گفت: بیشتر نیازهای خود را با عبور از جاده پاتاوه به دهدشت ازمنطقه قلعه دختر تامین می کنیم. از این پسر بچه در مورد انتشار کلیپی مبنی بر حمل زن همراه با کودکش از این گرگر پرسیدم که گفت: این کلیپ مربوط به این منطقه نیست و هیچ شباهتی هم ندارد. از بعد عید تاکنون حتی یک نفر هم از این گرگر برای عبور از رودخانه استفاده نکرده است.

فرماندار کهگیلویه که با دیدن گرگر روستای آبریز از انتشار این کلیپ دروغ ، مات و مبهوت شده بود گفت: انتشار این کلیپ هیچ گونه شباهتی به این منطقه ندارد.

علیرضا اتابک افزود: با توجه به استفاده نکردن اهالی این منطقه از گرگر ،انتشار این خبرو ربط دادن ان به این منطقه از اساس کذب است.

وی تاکید کرد که انتشار کلیپ کذب و وارد کردن آسیب های روحی و روانی به مردم منطقه پیگیری و سازندگان آن مورد تعقیب قرار می گیرند.

وی افزود: اهالی روستا با عبور از جاده پاتاوه به دهدشت نیازهای خود را تامین می کنند.

در پایین دست روستای آبریز مطالعات اولیه ساخت سد آبریز یا مارون ۲ در حال مطالعه نیز است و در صورت اجرایی شدن این طرح باید اهالی وستا در یک مکان امن سکونت داده شوند.

سد آبریز در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی کهگیلویه قرار دارد.

بر اساس تخصیص وزارت نیرو ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت های کهگیلویه و چرام منتقل خواهد شد.

آب به شکل ثقلی و بدون استفاده از نیروی برق به وسیله حفر ۲ تونل انتقال داده خواهد شد.

با اجرای این طرح بیش از ۳۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام به شبکه‌های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام ساکن هستند و بخش کمی از حدود ۷۰هزار هکتار زمینهای کشاورزی این مناطق آبی است.

ارسال نظر