زمان مطالعه: 3 دقیقه

ویژگی های خاص اسلحه نجفی که با آن دست به قتل میترا استاد زد

محمدعلی نجفی در آخرین جلسه محاکمه اش توضیحات تازه ای را در خصوص اسلحه ای که با آن همسر دومش میترا استاد را به قتل رسانه ارائه داد. اما این اسلحه چه ویژگی های عجیبی دارد؟
15 اردیبهشت 1399
شناسه : 31458
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/31458
2384+
بالا
این نوع سلاح هرچند در شرکت ایتالیایی برتا تولید می شود امابه سفارش نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا طراحی شده و از سال ۱۹۸۵ در خدمت ارتش آمریکا قرار گرفته‌است.
محمدعلی نجفی در آخرین جلسه محاکمه اش توضیحات تازه ای را در خصوص اسلحه ای که با آن همسر دومش میترا استاد را به قتل رسانه ارائه داد. اما این اسلحه چه ویژگی های عجیبی دارد؟

حادثه 24 - محمدعلی نجفی در آخرین جلسه محاکمه اش توضیحات تازه ای را در خصوص اسلحه ای که با آن همسر دومش میترا استاد را به قتل رسانه ارائه داد. اما این اسلحه چه ویژگی های عجیبی دارد؟

به گزارش حادثه 24، در سومین دور از محاکمه محمدعلی نجفی به اتهام قتل همسر دومش او در بخشی از دفاعیاتش به اسلحه ای که با آن مرتکب قتل شده اشاره کرد و گفت: سلاح را در دهه 60 به دلیل اینکه وزیر علوم بودند به من تحویل دادند و من هم همیشه آن را در خانه مخفی می کردم و آخرین مرتبه ای که از ان استفاده کرده بودم شاید حدود 10 سال قبل بود. در این مدت نیز مدام مهیار، پسر میترا کنجکاوی می کرد و می خواست اسلحه را ببیند اما به او گفته بودیم که اسلحه در خانه نیست؛ در حالی که آن را پنهان کرده بودم.

اما اسلحه ای که نجفی با آن دست به قتل زد چه ویژگی هایی دارد؟ این سلاح از نوع برتا، 9 میلیمتری و با کالیبر نوع جنگی و ساخت ایتالیا است که 13 تیر داخل خشاب آن جای می‌گیرد. ۵ گلوله آن در صحنه قتل شلیک شده و ۸ گلوله در خشاب باقی مانده بود. برتا از جمله سلاح‌های کارآمد و پرطرفدار در دنیاست که در بخش‌های مختلف نظامی، امنیتی و پلیس کشورهای مختلف از آن استفاده می‌شود. این نوع سلاح هرچند در شرکت ایتالیایی برتا تولید می شود امابه سفارش نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا طراحی شده و از سال ۱۹۸۵ در خدمت ارتش آمریکا قرار گرفته‌است. برتا ام۹ به عنوان سلاح کمری سازمانی ارتش آمریکا جایگزین کلت ام۱۹۱۱ شده است. تپانچه ام۹ یکی از انواع برتا ۹۲ است. این اسلحه فشنگ‌های ۹×۱۹ م‌م پارابلوم (فشنگ استاندارد تپانچه و مسلسل دستی ناتو) را شلیک می‌کند. وزن خالی آن ۹۵۲ گرم و وزن پر ۱۱۶۲ گرم است. طول تفنگ هم ۲۱.۷ سانتی متر است که ۱۲.۵ سانتی‌متر طول لوله است. سرعت گلوله در هنگام خروج از دهانه این سلاح ۳۸۱ متر بر ثانیه است.

 

ارسال نظر