زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجفی درباره جلال الدین فارسی در دادگاه چه گفت؟

محمدعلی نجفی در تازه ترین جلسه محاکمه اش در بخشی از دفاعیات خود به ماجرای قتلی که سالها قبل جلال الدین فارسی مرتکب شده بود اشاره کرد و مدعی شد ماجرای او شبیه ماجرای این سیاستمدار قدیمی است.
15 اردیبهشت 1399
شناسه : 31455
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/31455
2468+
بالا
جلال الدین فارسی سال ۱۳۷۱ در طالقان، در ماجرایی پیجیده و مرموز با شلیک اسلحه شکاری فردی را به قتل رساند اما دادگاه این قتل را از نوع غیرعمد تشخیص داد.
محمدعلی نجفی در تازه ترین جلسه محاکمه اش در بخشی از دفاعیات خود به ماجرای قتلی که سالها قبل جلال الدین فارسی مرتکب شده بود اشاره کرد و مدعی شد ماجرای او شبیه ماجرای این سیاستمدار قدیمی است.

حادثه 24 - محمدعلی نجفی در تازه ترین جلسه محاکمه اش در بخشی از دفاعیات خود به ماجرای قتلی که سالها قبل جلال الدین فارسی مرتکب شده بود اشاره کرد و مدعی شد ماجرای او شبیه ماجرای این سیاستمدار قدیمی است.

به گزارش حادثه 24، در آخرین جلسه محاکمه مجمدعلی نجفی به اتهام قتل همسر دومش میترا استاد که دیروز برگزار شد در شرایطی که حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع متهم تاکید داشت که گلوله ای که نجفی شلیک کرده احتمالا بعد از کمانه کردن به مقتول اصابت کرده و قتل شبه عمد است، قاضی متین راسخ پرونده دیگری را یادآور شد که در شهر دیگری قاضی که مورد حمله یک نفر در دادگاه قرار گرفته بود از اسلحه استفاده کرده و گلوله بعد از شلیک و برخورد به سقف کمانه کرده و موجب جان باختن فرد مهاجم شده تاکید کرد که این قتل عمد تشخیص داده شده است. در این هنگام بود که محمدعلی نجفی در چند جمله پرونده خود و جلال الدین فارسی را که او نیز مرتکب قتل شده بود را شبیه به هم دانست و گفت: در پرونده آقای جلال الدین فارسی هم که باعث قتل فردی شده بود گلوله کمانه کرده بود و آن حادثه هم قتل غیر عمد تشخیص داده شد. این ادعای نجفی با واکنش رئیس دادگاه مواجه شد و وی گفت که ماجرای جلال الدین فارسی با این پرونده متفاوت است و قابل قیاس نیست.

اما جلال الدین فارسی چه کسی است؟ او یکی از سیاستمداران مشهور دهه اول انقلاب، عضو حزب جمهوری اسلامی و یکی از بخت های نخست برای ریاست جمهوری و از رقبای ابوالحسن بنی صدر بود که به دلیل افغانی الاصل بودن از شرکت در اولین انتخابات ریاست جمهوری بازماند. او در سال ۱۳۷۱ در طالقان، در ماجرایی پیجیده و مرموز با شلیک اسلحه شکاری فردی را به قتل رساند اما دادگاه این قتل را از نوع غیرعمد تشخیص داد.

ارسال نظر