زمان مطالعه: 3 دقیقه

ابتلای ۳۳ کودک و نوجوان در کردستان به ویروس کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی ۳۳ کودک و نوجوان در استان به کرونا ویروس خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۳ مورد فوت شده‌اند.
10 اردیبهشت 1399
شناسه : 31264
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/31264
467+
بالا
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی ۳۳ کودک و نوجوان در استان به کرونا ویروس خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۳ مورد فوت شده‌اند.

حادثه 24 - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی ۳۳ کودک و نوجوان در استان به کرونا ویروس خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۳ مورد فوت شده‌اند.

آرزو فلاحی امروز(۱۰ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با اشاره به علائم ویروس کرونا، راه های انتقال، پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس، تاثیر ماسک و مطالبی پیرامون آن، اظهار کرد: این خانواده از ویروس ها دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی را در انسان ها درگیر می کنند.

وی دیگر علائم این ویروس در اکثر موارد را لرز شدید، علائم گوارشی مانند اسهال، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه عنوان کرد و افزود: این علائم در کودکان و بزرگسالان مشترک است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: از آنجا که یکی از روش‌های انتقال این ویروس مشابه بیماری آنفلوآنزا و از طریق سرفه و عطسه است، لذا رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم تجمع در اماکن عمومی در راستای جلوگیری و انتشار این بیماری ضروری است.

فلاحی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن موثری برای کرونا ساخته نشده است، تاکید کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری که تشخیص آن با پزشک است، ارجاع جهت نمونه گیری و قرنطینه توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه شایعه عدم ابتلای کودکان، صحیح نیست، گفت: همه سنین خطر درگیری با این بیماری را دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۵۷ کودک زیر پنج سال مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که از این تعداد ۱۱ نفر آن‌ها مبتلاء قطعی هستند.

فلاحی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تا امروز تعداد ۵۶ کودک ۶ تا ۱۸ مشکوک به این ویروس بوده اند که از این آمار تست ۲۲ نفر آنان شامل ۱۳ دختر و ۹ پسر مثبت بوده است.

 وی یادآور شد: از تعداد ۳۳ کودک و نوجوان مبتلا به کرونا در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو نوجوان ۱۳ ساله و یک کودک دو ساله فوت شده اند.

ارسال نظر