زمان مطالعه: 3 دقیقه

7 ساعت تلاش نفس گیر برای نجات جوان بویراحمدی در ارتفاعات دنا

نیروهای هلال‌احمر جوان بویراحمدی را که در ارتفاعات دنا دچار حادثه شده بود، نجات دادند. این پسر ۲۵ ساله در مسیر بازگشت از مراتع « درب کلات» به دلیل لغزنده بودن مسیر، به پایین دره‌های صخره‌ای این منطقه سقوط کرد.
03 اردیبهشت 1399
شناسه : 30868
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/30868
487+
بالا
نیروهای هلال‌احمر جوان بویراحمدی را که در ارتفاعات دنا دچار حادثه شده بود، نجات دادند. این پسر ۲۵ ساله در مسیر بازگشت از مراتع « درب کلات» به دلیل لغزنده بودن مسیر، به پایین دره‌های صخره‌ای این منطقه سقوط کرد.

حادثه24- نیروهای هلال‌احمر جوان بویراحمدی را که در ارتفاعات دنا دچار حادثه شده بود، نجات دادند. این پسر ۲۵ ساله در مسیر بازگشت از مراتع « درب کلات» به دلیل لغزنده بودن مسیر، به پایین دره‌های صخره‌ای این منطقه سقوط کرد. 

نیروهای امدادی هلال‌احمر بلافاصله پس از دریافت خبر این حادثه به محل اعزام و درنهایت پس از ۱۰ ساعت تلاش موفق شدند جوان مصدوم را از میان شکاف کوه خارج و به منطقه امن منتقل کنند. حوالی ساعت ۲ بعداز ظهر دیروز محسن همراه یکی از دوستانش به نام علی به طرف پایین مرتع حرکت کردند. گله گوسفند‌ها چند متری جلوتر از آنها در حرکت بود و این د‌و جوان ‌هم مشغول صحبت بودند که ناگهان محسن سُر خورد و پس از چند متر غلت‌خوردن روی شیب تند کوه به پایین سقوط کرد. علی از شکاف کوه چندبار محسن را صدا زد و وقتی صدای بی‌رمق او را شنید، به او گفت به‌زودی برای نجاتش با نیروهای کمکی بازمی‌گردد. آن‌طور که علی می‌گوید، از جایی که محسن گرفتار شده بود تا اولین آبادی چند ساعت راه بود و اگر قرار بود برای کمک راهی آنجا شود جان دوستش به خطر می‌افتاد: «با خودم فکر کردم اگر بالای کوه بروم و با موبایل درخواست کمک کنم بهتر است.» علی همین کار را کرد و با شماره ۱۱۲ تماس گرفت و از هلال‌احمر درخواست کمک کرد.
جهان‌بین، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویر احمد هم ‌درباره این حادثه گفت: «پس از اطلاع از گرفتار شدن چوپانی از اهالی منطقه سادات محمودی در ارتفاعات درب کلات شهرستان دنا، دو گروه واکنش سریع معاونت امداد و نجات و امداد کوهستان دنا با تجهیزات انفرادی و گروهی به منطقه اعزام شدند.»
امدادگران پس از پیمودن مسافت طولانی در ارتفاعات و انجام اقدامات ایمنی دیواره‌نوردی در میان صخره‌های بلند منطقه چوپان حادثه‌دیده را پیدا کردند، اما خارج کردن محسن از لای صخره‌ها و انتقال او به محلی امن کاری دشوار بود و به گفته جهان‌بین بیش از ۷ ساعت زمان برد: «دو تیم واکنش سریع پس از ایجاد کارگاه در ارتفاع ۱۰۰ متری موفق به تثبیت موقعیت جوان حادثه‌دیده شدند و سپس با استفاده از صندلی نجات او را از میان صخره‌ها خارج کردند.»

ارسال نظر