زمان مطالعه: 5 دقیقه

درخواست مجازات اعدام برای سردسته باند دزدان خشن

سرکرده باند دزدان خشن که چاقو زیر گلوی 200دختر و زن گذاشته و طلا و جواهراتشان را سرقت می‌کرد، به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب محاکمه خواهد شد. اعضای این گروه خشن حتی کودکانی که همراه مادرشان بودند را تهدید می‌کردند و بعد از سرقت گردنبند، النگو و انگشترهای طلا متواری می‌شدند.
30 فروردین 1399
شناسه : 30695
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/30695
923+
بالا
سرکرده باند دزدان خشن که چاقو زیر گلوی 200دختر و زن گذاشته و طلا و جواهراتشان را سرقت می‌کرد، به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب محاکمه خواهد شد. اعضای این گروه خشن حتی کودکانی که همراه مادرشان بودند را تهدید می‌کردند و بعد از سرقت گردنبند، النگو و انگشترهای طلا متواری می‌شدند.

 حادثه 24 - سرکرده باند دزدان خشن که چاقو زیر گلوی 200دختر و زن گذاشته و طلا و جواهراتشان را سرقت می‌کرد، به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب محاکمه خواهد شد. اعضای این گروه خشن حتی کودکانی که همراه مادرشان بودند را تهدید می‌کردند و بعد از سرقت گردنبند، النگو و انگشترهای طلا متواری می‌شدند.

 تحقیقات در این پرونده از اواخر سال96با چند شکایت مشابه در پلیس پایتخت شروع شد.اعضای این گروه پس از شناسایی طعمه‌هایشان به سمت آنها هجوم می‌بردند تا نقشه سرقت را اجرا کنند. یکی از طعمه‌های این گروه زنی بود که کودکش را از مهد تحویل گرفته تا به خانه‌اش برود. اما زمانی که وارد ساختمان شد و قصد داشت در را ببندد ناگهان متهم مسلح دست و پایش را روی در گذاشت و مانع بسته شدن آن شد. مرد چاقوبه‌دست طعمه‌اش را به دیوار کوبید و درست مقابل چشمان کودک، چاقو را زیر گلوی مادر گذاشت و با تهدید طلاهای او و کودکش را دزدید. پس از آن سوار بر موتور همدستش که مقابل در بود، شده و هر دو فرار کردند.

خشونت این باند باعث شده بود که بسیاری از طعمه‌های آنها از وحشت این حادثه دچار مشکلات روحی شده و تا مدت‌ها از ترس جرأت نکنند تنهایی به خیابان بروند. درحالی‌که تعداد شاکیان روزبه‌روز بیشتر می‌شد مأموران با انجام چهره‌نگاری موفق به شناسایی و بازداشت 4سارق سابقه‌دار در پاکدشت شدند. آنها وقتی مقابل قاضی بهشتی، بازپرس پرونده قرار گرفتند به سرقت از بیش از 200زن و دختر اقرار کردند. در ادامه مشخص شد که 3عضو دیگر این گروه فراری هستند که تحقیقات برای بازداشت آنها ادامه دارد. درحالی‌که هنوز ردی از این 3فراری به‌دست نیامده، قاضی تحقیقات از متهمان دستگیر شده را تکمیل کرد و آخرین دفاعیات آنها نیز چند روز پیش ثبت شد.

طراح و سرکرده نقشه سرقت‌های خشن از زنان و دختران که پسری 25ساله و سابقه‌دار است، اعتراف کرد که برای دزدی از پاکدشت به تهران می‌آمد و گفت: ما با 2موتور راهی سرقت می‌شدیم. 2نفر که سوار بر موتور اول بودند سرقت می‌کردند و 2نفر دیگر سوار بر موتور دوم نقش اسکورت را داشتند. در واقع هوای دزدان را داشتند که اگر خطری تهدیدشان کرد به کمکشان بروند. معمولا جای آنها عوض می‌شد اما این من بودم که چاقو را زیر گلوی طعمه‌ها می‌گذاشتم و تهدیدشان می‌کردم. چون می‌ترسیدم اگر به همدستانم بسپارم، خطا کنند و حادثه خونین و یا جنایت بیافرینند. وی ادامه داد: با شناسایی طعمه‌ها (دختران و زنانی که طلاهای زیادی داشتند) به سمتشان هجوم می‌بردیم. چاقو را زیر گلویشان می‌گذاشتم و تهدیدشان می‌کردم. گاهی گردنشان را می‌گرفتم و آنها را روی کاپوت ماشین می‌انداختم. گاهی هم آنها را به دیوار می‌کوبیدم و گاهی هم با لگد به‌صورتشان می‌زدم و با سرقت طلاهایشان فراری می‌شدیم.

پس از تکمیل تحقیقات و انجام جلسه آخرین دفاع از متهمان، قاضی بهشتی برای سرکرده باند درخواست مجازات محاربه کرد و به این ترتیب پرونده وی برای رسیدگی و محاکمه او به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب فرستاده شد.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر