زمان مطالعه: 4 دقیقه

عاملان شهادت ماموران ناجا در دره گرم محاکمه شدند

رییس کل دادگستری لرستان از برگزاری جلسه دادگاه علنی حادثه بهمن ماه ۹۷ که منجر به شهادت دو مامور ناجا شد، در دادگاه کیفری یک استان لرستان خبر داد.
27 فروردین 1399
شناسه : 30633
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/30633
521+
بالا
رییس کل دادگستری لرستان از برگزاری جلسه دادگاه علنی حادثه بهمن ماه ۹۷ که منجر به شهادت دو مامور ناجا شد، در دادگاه کیفری یک استان لرستان خبر داد.

حادثه 24 - رییس کل دادگستری لرستان از برگزاری جلسه دادگاه علنی حادثه بهمن ماه ۹۷ که منجر به شهادت دو مامور ناجا شد، در دادگاه کیفری یک استان لرستان خبر داد.

وی با اشاره به این پرونده اظهار کرد: دو نفر از مخلان نظم و امنیت اجتماعی در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با عملیاتی مشخص و مسلحانه ضمن ورود به یکی از پمپ بنزین‌های شهرستان خرّم آباد مبادرت به شهادت دو تن از مامورین نیروی انتظامی کرده و پس از انفجار تانکر حامل سوخت توسط مین پدالی، از محل جرم گریختند که با درایت و دستورات ویژه قضایی و پیگیری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در کمتر از چندین ماه به دام قانون گرفتار و پس از تفهیم اتهام در مراحل دادسرا و همچنین دادگاه کیفری یک استان لرستان، اتهامات وارده را قبول و نسبت به بیان ماوقع موضوع اظهاراتشان را در دادگاه ابراز داشتند.

رییس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به ۸ عنوان اتهامی مشارالیه‌ها خاطر نشان کرد: از جمله اتهامات این متهمان عبارتند از مباشرت در قتل عمدی شهید جابر بیرانوند و شهید نجم الدین باوی، معاونت در قتل عمدی توسط یکی از متهمان در قتل عمدی شهید باوی، تخریب تانکر سوخت توسط مواد منفجره، حمل و نگهداری و خرید و فروش دو قبضه اسلحه کلاشینکف، ایراد جرح عمدی با اسلحه کلاشینکف، اخلال در نظم عمومی بوسیله اسلحه گرم، حمل و نگهداری یک عدد مین انفجاری جنگی و همچنین سرقت خودروی نیروی انتظامی است.

این مقام ارشد قضایی استان لرستان در ادامه افزود: متهمین مذکور ضمن حق داشتن وکیل در تمامی مراحل دادرسی از خود نیز دفاع کردند.

رییس دستگاه قضایی لرستان تصریح کرد: با توجه به حساسیت و مهم بودن این پرونده که بخشی از آن به امنیت اجتماعی و بخش دیگر آن دفاع از حقوق نیرو‌های نظامی و همچنین بخش دیگر آن اقتدار و شجاعت دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی استان لرستان را در پی داشته، مکررا دقت در رسیدگی و عدم تضییع حقوق طرفین طبق دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضاییه مدنظر بوده و هیچگاه دستگاه قضایی استان لرستان اجاره تعدی، تعرض، اغتشاش، برهم زدن امنیت اجتماعی و ایجاد جو ناامنی را به مخلّین نخواهد داد و مقتدرانه در مقابل اینگونه افراد خواهد ایستاد.

رییس کل دادگستری لرستان لرستان در پایان ضمن تشکر از همه نیرو‌های اطلاعاتی و قضایی گفت: امید است که دیگر شاهد اینگونه جرایم در سطح این استان نباشیم و رسیدگی اتهامات آن‌ها در هفته‌های آتی نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر