زمان مطالعه: 6 دقیقه

جزئیات مرگ آتشین شهاب ایلکا، دوبلور وایکینگ ها و 3 همکارش در استودیوی خانگی / عکس های محل حادثه

4 دوبلور در یک استودیوی خانگی در شرق تهران مشغول دوبله فیلم سینمایی بودند اما آتش سوزی در آنجا به طرز عجیبی جان شان را گرفت.
25 فروردین 1399
شناسه : 30565
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/30565
2354+
بالا
4 دوبلور در یک استودیوی خانگی در شرق تهران مشغول دوبله فیلم سینمایی بودند اما آتش سوزی در آنجا به طرز عجیبی جان شان را گرفت.

حادثه 24 -  4 دوبلور در یک استودیوی خانگی در شرق تهران مشغول دوبله فیلم سینمایی بودند اما آتش سوزی در آنجا به طرز عجیبی جان شان را گرفت.

ساعت 13:30 دیروز به آتش نشانی تهران خبر رسید خانه ای در خیابان اجاره دار دچار آتش سوزی شده است. دقایقی از این خبر می گذشت که آتش نشانان دو ایستگاه خود را به محل حادثه رساندند. محل حادثه ساختمانی قدیمی و دو طبقه بود که روی پشت بام آن اتاقی حدود 12 متر قرار داشت که دچار آتش سوزی شده بود. آتش نشانان در کمترین زمان ممکن عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و توانستند در مدت کوتاهی آتش سوزی را خاموش کنند اما در انتهای این اتاقک با صحنه هولناکی رو به رو شدند.

سید جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران در این باره گفت: در محل حادثه لوازمی مثل مبل و وسایل منزل قرار داشت و در انتهای آن یک پستوی کوچک حدود 2، 3 متری نیز وجود داشت که درِ آن بسته بود. زمانی که همکارانم این در را باز کردند در کمال ناباوری پیکر بی جان 4 جوان را که روی زمین افتاده بودند مشاهده کردند و آنها را بیرون کشیدند اما با تایید امدادگران اورژانس که در محل حادثه حضور داشتند معلوم شد که هر 4 نفر جان خود را از دست داده اند.

وی درباره علت مرگ این 4 جوان گفت: کانون آتش سوزی در اتاق بود و شعله آتش به پستوی انتهای آن نرسیده بود و آثار سوختگی روی بدن جانباختگان وجود نداشت اما علائم دودزدگی و حرارت در آنجا به چشم می خورد و به احتمال زیاد آنها به همین دلیل جان باخته اند. با این وجود علت اصلی توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

به دنبال این حادثه ماموران کلانتری 106 نامجو که از لحظات اولیه در محل حضور داشتند مرگ 4 جوان را به بازپرس کشیک دادسرای امور جنایی گزارش کردند و دقایقی بعد با حضور بازپرس جنایی تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

اجساد قربانیان در محل حادثه

بررسی های اولیه نشان می داد این 4 نفر در محل حادثه استودیویی خانگی برای دوبله فیلم و کارتن درست کرده بودند. یکی از شاهدان این حادثه به حادثه 24 گفت: این 4 جوان که یکی از آنها به نام شهاب ایلکا از دوبلورهای معروف بود در آنجا کارهای هنری و دوبله انجام می دادند و آزارشان به هیچ کس نمی رسید و هیچ کس هم از آنها شکایتی نداشت. وی درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: 2 گارگر روی پشت بام مشغول انجام کارهای مربوط به ایزوگام و 4 جوان هم در استودیوی شان مشغول کار بودند. ظاهرا مشعل ایزوگام کارها روشن بود و شعله های آن به پشت درِ اتاق که با ابر آگوستیک شده بود نزدیک می شود و با آتش گرفتن ابرها شعله ها به داخل اتاق سرایت می کند. زمان آتش سوزی 4 جوان بی خبر از اتفاقی که افتاده داخل استودی شان مشغول کار بودند و زمانی متوجه آتش سوزی شدند که دود و آتش اتاق را فرا گرفته و راه فرار شان را مسدود کرده بود. در این شرایط بود که آنها در آنجا گرفتار شده و به احتمال زیاد بخاطر دود زیاد جان خود را از دست داده اند.

دیالوگ های فیلمی که قربانیان در حال دوبله آن بودند

به دنبال انجام تحقیقات اولیه اجساد قربانیان شامل شهاب ایلکا، دو نفر از همکارانش که با یکدیگر برادر بودند و چهارمین قربانی که هویتش هنوز مشخص نشده به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات از 2 کارگر عایق کار برای روشن شدن علت وقوع این حادثه ادامه دارد. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که 2 کارگر مدعی هستند از حضور 4 جوان دوبلور در محل حادثه اطلاعی نداشتند.

بر اساس این گزارش به دستور بازپرس جنایی این دو کارکر و 2 مالک محل حادثه بازداشت شده اند و تحقیقات از آنها آغاز شده است.

شهاب ایلکا که بود؟

شهاب ایلکا دوبلور و گوینده آثاری همچون «لاک‌پشت‌های نینجا» بود. او از هنرمندان خوش‌سابقه عرصه صدا بود که از سال ۸۴ وارد حرفه دوبله شد و در حوزه تئاتر، گویندگی آثار مستند و دوبله فیلم‌ها و انیمیشن‌های سینمایی فعالیت داشت اما در جریان این حادثه تلخ جان خود را از دست داد.  

ارسال نظر