حادثه 24 - یک بازیگر و تهیهکننده سینما گفت: به طور معمول کارگردانان کار اولی فیلمنامههای بسیار خوبی را دست دارند و ایدههای بسیار تازهای را به سینما اضافه میکنند، اما هیچ وقت آن طور که باید و شاید حمایتی از آنها صورت نمیگیرد.
سیدامیر سیدزاده تهیه کننده «تعارض» پیرامون علاقه خود به همکاری با کارگردانان جوان و کار اولی گفت: من پیشتر هم گفتهام که کارگردانان کار اولی مظلومترین قشر سینمای ایران هستند، این کارگردانان مستعد با وجود استعداد فراوانی که دارند همواره مورد ظلم واقع می شوند.
وی در همین راستا ادامه داد: به طور معمول کارگردانان کار اولی فیلمنامههای بسیار خوبی را دست دارند و ایدههای بسیار تازهای را به سینما اضافه میکنند، اما هیچ وقت آن طور که باید و شاید حمایتی از آنها صورت نمیگیرد.
تهیه کننده فیلم سینمایی «تعارض» دلیل اصلی عدم همکاری تهیهکنندگان با کارگردانان جوان و کار اولی را اینگونه توصیف کرد: به طور معمول تهیه کنندگان در حمایت از کارگردانان جوان توجیه اقتصادی خاصی نمیبینند و به همین دلیل این کارگردانان را پس میزنند.
وی در همین راستا ادامه داد: به طور معمول اکثریت جوانان کارگردان در جذب سرمایه برای آثارشان به مشکل برخورد میکنند، من همیشه سعی کرده ام در حد توان خود سوژههای متفاوت را انتخاب کرده و از حضور جوانان حمایت کنم، از نظر من حضور افکار و ایدههای نو در سینما باعث پویایی هرچه بیشتر این هنر خواهد شد.
این تهیه کننده سینما درباره وضعیت اکران سینما اظهار کرد: اکران سینمای ایران دچار تبعیض و بی عدالتی فراوانی است، من فیلمهایی در کارنامه دارم که بسیار مورد تقدیر قرار گرفتهاند و حتی نامزد حضور در اسکار شده اند، اما به راحتی سر آنها را در اکران بریده اند.
وی در همین رابطه ادامه داد: به نظر من هیچ برنامه ریزی درستی در چرخه اکران وجود ندارد، شورای اکران تنها برا اکران به گیشه فکر میکند، برخی فیلمها ماهها و سالها در صف اکران قرار میگیرند، به نظر من وضعیت اکران نباید به این شکل باشد.
سیدزاده با اشاره به لزوم حمایت از سینمای مستقل خاطرنشان کرد: مسئولین فرهنگی باید از آثار اجتماعی خوب سینما حمایت کنند، این آثار میتوانند از بسیار از معضلات و ناهنجاریهای اجتماعی پیشگیری کنند، اینکه تمام تمرکز سینمای ایران اکران آثار بفروش و گیشه محور باشد به هیچ وجه خوب نیست، زیرا هیچ آینده خوبی را برای سینما در پی نخواهند شد.