زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرگ ۵ نفر بر اثر ضد عفونی کردن با الکل صنعتی در همدان

داروساز معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مصرف الکل صنعتی برای ضد عفونی کردن جان ۵ نفر را در استان همدان گرفت.
25 اسفند 1398
شناسه : 30242
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/30242
576+
بالا
داروساز معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مصرف الکل صنعتی برای ضد عفونی کردن جان ۵ نفر را در استان همدان گرفت.

حادثه 24 - داروساز معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مصرف الکل صنعتی برای ضد عفونی کردن جان ۵ نفر را در استان همدان گرفت.

مجید هنیفه، داروساز معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مسمومیت در اثر مصرف محلول الکل اتیلیک و اتانل منجر به مرگ 5 نفر در استان که دنبال ضد عفونی کردن  با هدف پیشگری از کرونا ویروس بودند، شده است.

هنیفه با بیان اینکه الکل متیلیک یا متانل دارای اثر ضد میکروبی بسیار کمی است گفت: به علت خواص سمی بالا مصرف خوراکی این الکل باعث  مسمومیت‌های شدید و حتی منجر به نابینایی و مرگ می‌شود .

او افزود: به هیچ وجه از الکل متانل و الکل صنعتی که حاوی درصد‌های مختلفی از اتانل است برای ضد عفونی کرئن دست و پوست استفاده نکنید و در صورت ضد عفونی کردن از فرآورده‌های استاندارد حاوی الکل اتانل با غلظت ۶۲ تا ۷۰ درصد با رعایت نکات درج شده در روی برطری استفاده شود.

هنیفه تاکید کرد: مواد ویتامینه و مکمل‌ها نباید خودسرانه استفاده شود مگر باتجویز پزشک و دارو ساز در غیر این صورت می‌تواند خطر مسمومیت را در پی داشته باشد.

ارسال نظر