زمان مطالعه: 4 دقیقه

مدرسه ها تا آخر هفته تعطیل شد

سخنگوی دولت، گفت: در پسا کرونا سطح سلامت جمعیت کشور را ارتقاء می‌دهیم. ایران جز شفاف‌ترین کشورها در خصوص اعلام این موضع بوده و از همه ظرفیت‌های خود برای پیشگیری و کنترل و درمان این بیماری استفاده کرده است.
12 اسفند 1398
شناسه : 29930
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/29930
496+
بالا
سخنگوی دولت، گفت: در پسا کرونا سطح سلامت جمعیت کشور را ارتقاء می‌دهیم. ایران جز شفاف‌ترین کشورها در خصوص اعلام این موضع بوده و از همه ظرفیت‌های خود برای پیشگیری و کنترل و درمان این بیماری استفاده کرده است.

حادثه 24 - سخنگوی دولت، گفت: در پسا کرونا سطح سلامت جمعیت کشور را ارتقاء می‌دهیم. ایران جز شفاف‌ترین کشورها در خصوص اعلام این موضع بوده و از همه ظرفیت‌های خود برای پیشگیری و کنترل و درمان این بیماری استفاده کرده است.

 علی ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کرونا مسئله اول کشور و به تبع آن مسئله اول دولت است.

سخنگوی دولت، گفت: دولت از ابتدای قطعی شدن اولین نتیجه تست کرونا، به دور از هرگونه ملاخظه و حاشیه، بصورت شفاف اطلاع‌رسانی کرد. اعتقاد داریم که در قضیه سلامت عمومی، صداقت مولفه اصلی است. ما برخلاف برخی کشورها که مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی و اقتصادی را مقدم بر سلامت مردم خود می‌کنند، جان و سلامت مردم را مقدم بر همه چیز می‌دانیم.

وی بیان داشت: در پسا کرونا سطح سلامت جمعیت کشور را ارتقاء می‌دهیم. ایران جز شفاف‌ترین کشورها در خصوص اعلام این موضع بوده و از همه ظرفیت‌های خود برای پیشگیری و کنترل و درمان این بیماری استفاده کرده است.

ربیعی بیان داشت: بر اساس صحبتی که با وزیر آموزش‌وپرورش داشتم مقرر شد که مدارس تا پایان هفته تعطیل باشد. در مورد تعطیلی مدارس در هفته آینده، روز پنجشنبه هفته جاری تصمیم‌گیری می‌شود.

سخنگوی دولت، گفت: دخایر کالاهای اساسی به اندازه کافی موجود است؛ قیمت ارزاق عمومی گوشت به تعادل رسیده است؛ دولت بازار گوشت و مرغ را اشباع کرده است. تلاش برای رسیدن به تولید روزانه یک میلیون ماسک وجود دارد.

ربیعی بیان داشت: پس از شوک اولیه کرونا که همه دنیا را غافلگیر کرده بود، به سرعت بر اوضاع مسلط شده و در حال کنترل شرایط هستیم. قطعا اجازه نمی‌دهیم تحریم، تروریسم و ویروس برای مردم عادی شود.

سخنگوی دولت با اشاره به تشکیل ستادی در دولت تحت‌نظر معاون اقتصادی رئیس‌جمهور برای جبران ضرر و زیان کسب و کار‌ها بواسطه کرونا گفت: در جلسه دیروز هیئت دولت مقرر شد سررسید اقساط مرتبط با کسب و کار‌ها برای دو ماه به تعویق افتد که فردا در شورای‌عالی پول و اعتبار تصمیم نهایی در این رابطه اتخاذ می‌شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد برای استمهال بدهی‌های مالیاتی فعالان اقتصادی، تسهیلاتی ایجاد شود و اگر لازم بود این موضوع در جلسه فردا سران قوا مطرح می‌شود. به طر کلی تصمیم در این رابطه تا آخر هفته اعلام می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: همچنین براساس مصوبه هیئت دولت، هزینه درمان بیماری کرونا را بیمه سلامت متقبل می‌شود و تصمیم‌گیری درباره لغو ممنوعیت صادرات کالا‌های مرتبط با کرونا به وزارت صمت واگذار شد.

ارسال نظر