زمان مطالعه: 5 دقیقه

سارق سابقه دار به دار مجازات آویخته شد

سارقی که پس از دستگیری به اتهام سرقت کابل برق در اراک به ارتکاب 2‌جنایت در پایتخت اقرار کرده و به قصاص محکوم شده بود، به دار مجازات آویخته شد.
10 اسفند 1398
شناسه : 29871
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/29871
394+
بالا
سارقی که پس از دستگیری به اتهام سرقت کابل برق در اراک به ارتکاب 2‌جنایت در پایتخت اقرار کرده و به قصاص محکوم شده بود، به دار مجازات آویخته شد.

حادثه 24 - سارقی که پس از دستگیری به اتهام سرقت کابل برق در اراک به ارتکاب 2‌جنایت در پایتخت اقرار کرده و به قصاص محکوم شده بود، به دار مجازات آویخته شد.

هفتم اردیبهشت سال‌95 مأموران پلیس شازند اراک سارقی 29ساله به نام حمید را به اتهام سرقت کابل برق دستگیر کردند.  هرچند حمید در ابتدا اصرار داشت که فقط این سرقت را انجام داده، اما با انجام انگشت‌نگاری، مشخص شد که او سابقه‌دار است و به این ترتیب بازجویی از او آغاز شد و وی گفت: حدود 5سال پیش به‌خاطر اختلافاتی که از کودکی با پدرم داشتم، از خانه‌مان فرار کردم و مجبور شدم برای تأمین مخارج زندگی‌ام سرقت کنم. فقط هم کابل برق می‌دزدیدم. وی ادامه داد: چون کارتن‌خواب بودم، به شهرهای مختلف سفر می‌کردم. پس از سرقت هم دوباره به شهر دیگری کوچ می‌کردم و در جاهای مختلف مثل پارک‌ها، کوه یا کنار خیابان می‌خوابیدم.او ادامه داد: اوایل در سرقت‌ها همدست داشتم اما او در یکی از شهرستان‌ها تصادف کرد و فوت شد. پس از آن به‌تنهایی سرقت می‌کردم تا خرج خودم و خرید مواد را تأمین کنم. همه‌‌چیز مصرف می‌کنم؛ از هروئین و شیشه گرفته تا تریاک و قرص‌های روانگردان.

حمید پس از اقرار به سرقت‌های سریالی به بازداشتگاه منتقل شد و بازجویی از وی همچنان ادامه داشت تا اینکه راز 2جنایت در پایتخت را فاش کرد. وی گفت: نخستین جنایت را محرم سال93 در منطقه یوسف‌آباد کنار اتوبان کردستان انجام دادم و پیرزنی را به قتل رساندم. آن روز قصد سرقت از پیرزن را داشتم، اما او مقاومت کرد. همین شد که با آجر ضربه‌ای به سرش زدم و او را کشتم. وی درخصوص دومین جنایت که زمستان سال94 در غرب پایتخت انجام داده است، گفت: آن روز به پارکی در منطقه جنت‌آباد رفتم و دختر و پسری را در آلاچیق پارک دیدم. پسرجوان گفت چرا چپ نگاه می‌کنی و همین باعث درگیری ما شد. آنقدر عصبی بودم که با چاقو ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم.  وی ادامه داد: در این مدت بارها خواستم به کلانتری بروم و خودم را تسلیم کنم، اما نتوانستم. اما واقعا پشیمانم و به‌خاطر عذاب وجدانی که لحظه‌ای رهایم نمی‌کرد، تصمیم گرفتم راز هر دو جنایت را فاش کنم تا به آرامش برسم. این متهم پس از اقرار به 2جنایت در پایتخت و 31فقره سرقت کابل برق در نقاط مختلف کشور در دادگاه بخش زالیان اراک پای میز محاکمه رفت و به ازای هر سرقتی که انجام داده بود به 5سال زندان محکوم شد. از سوی دیگر، با توجه به اعتراف وی به جنایت در پایتخت، پرونده به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. او پیش روی قاضی جنایی راز 2‌جنایت را فاش کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد.  متهم در دادگاه محاکمه و به 2بار قصاص محکوم شد. اما به رأی اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان به حکم 2بار قصاص متهم مهر تأیید زدند. به این ترتیب پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مقدمات اجرای حکم فراهم شود و به این ترتیب سارق جنایتکار چند روز قبل در محوطه زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد.

ارسال نظر